ممنوعیت حضور خانم‌ها در جلسه نقد «آتشکار»

فیلم سینمایی «آتشکار» به کارگردانی محسن امیریوسفی اخیرا برای نقد و بررسی دانشجویی‌ به یکی از دانشگاه‌ها دعوت شده است که به کارگردان آن اعلام کرده‌اند، این نشست تنها با حضور آقایان قابل برگزاری است. امیریوسفی کارگردان «آتشکار» در بخش‌هایی از یادداشتی که در اختیار ایسنا گذاشته نسبت به این شرط ‌نظراتش را مطرح کرده است.

این کارگردان در بخش‌هایی از این یادداشت نوشته است: «خبر برایم مبهوت کننده بود. برای نمایش و نقد وبررسی فیلم «آتشکار» باید از ورود خانم‌ها جلوگیری به عمل آید!»

این کارگردان با تشکر «از همه خانم‌ها و آقایانی که در این فصل خرید عید و درگیری‌های دیگر، از «آتشکار» حمایت کردند» خطاب به مدیران فرهنگی این دانشگاه آورده است: «آقایان، هرگونه تفکیک یا تبعیض جنسیتی در سالن سینما، تکامل یافته تفکری است که همه ظاهرا از آن گریزانیم. آقایان، شاید تبلیغات «آتشکار» را جدی گرفته‌اید؟! شاید عبارت تبلیغی «آتشکار، یک راز مردانه» شما را مشوش کرده و تصور کرده‌اید با یک فیلم ناموسی روبه‌رو هستید؟ لطفا ساعتی از میز مدیریتتان فاصله بگیرید و به سالن‌های نمایش «آتشکار» بروید تا صدای خنده و شادی مردم اعم از زن یا مرد را بشنوید و پس از آن از ورود خانم‌ها به سالن‌ها جلوگیری کنید!

آقایان، آتشکار یک فیلم انسانی ـ اجتماعی در مورد موضوع مهمی است که مرد و زن جامعه امروز ما باید آن را بشناسند. و این کار را هم خواهند کرد، چه شما بخواهید و چه نخواهید.»