رییس گروه خواستاران تحول با بیان مواضع خود درباره انتخابات هیات‌رییسه اتاق بازرگانی تهران حمایت ضمنی این گروه از ریاست یحیی‌ آل‌اسحاق و شجاع‌الدین بازرگانی را اعلام کرد و یادآور شد: اگر آیین‌نامه شورای عالی نظارت مدنظر قرار بگیرد، اعضایی که دو دوره در هیات رییسه بوده‌اند، امکان حضور مجدد ندارند. حمید حسینی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با تایید اینکه وی به عنوان رییس فراکسیون خواستاران تحول انتخاب شده است، در مورد لزوم سازماندهی این گروه عنوان کرد: خواستاران تحول فعالیت تشکیلاتی خود را در قالب انجمن مدیران و متخصصان صنعتی انجام می‌داد، اما اکنون با توجه به تجربه قبلی اعضا در اتاق احساس شد که بهتر است منتخبان این گروه سازمان‌دهی شوند تا فعالیت‌های آنها در اتاق به‌طور منسجم پیگیری شود. منتخب دوره هفتم اتاق بازرگانی تهران در ادامه در مورد استراتژی خواستاران تحول در انتخاب هیات رییسه اتاق‌های ایران و تهران گفت: خواستاران تحول مشارکت فعال در انتخابات هیات رییسه اتاق تهران خواهند داشت و تصمیم‌گیری درباره اتاق ایران را باید به آینده موکول کرد تا انتخابات ۱۰ شهرستان بزرگ برگزار شود. اگرچه نامزدهای تحول در انتخابات اتاق‌هایی مانند اهواز، کرمان، زاهدان، مرکزی، سنندج، ایلام، کرمانشاه، خرمشهر و قم موفق بوده‌اند و انتظار می‌رود در اصفهان، بوشهر، شیراز، قزوین و مازندران نیز به موفقیت دست یابند که در این صورت نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخابات هیات رییسه اتاق ایران خواهند داشت.

وی در مورد انتخابات هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران نیز بیان کرد: در رابطه با اتاق تهران در حال رایزنی با سایر گروه‌ها و دولت هستیم و اعتقاد داریم که تحول‌خواهان از شانس بالایی جهت حضور در هیات رییسه برخوردار هستند.

حسینی در ادامه در مورد مذاکرات گروه خواستاران تحول با مجمع فعالان توسعه اقتصادی، گفت: اعتقاد دارم مذاکره خواستاران تحول جهت ثمربخش بودن باید با گروه‌های چهارگانه دیگر به رهبری نهاوندیان، خاموشی، عسگراولادی و نهایتا دولت صورت گیرد، وگرنه ممکن است این مذاکرات به سرنوشت مذاکرات قبلی جهت رسیدن به یک لیست ائتلافی دچار شود که زمان زیادی از طرفین گرفته شد و نتیجه‌ای در بر نداشت؛ اگرچه اکثریت اعضای مورد توافق دو گروه که بیش از سی و دو نفر می‌شوند، انتخاب شده‌اند.

رییس گروه خواستاران تحول، در بخش پایانی سخنانش به آیین‌نامه شورای عالی نظارت که در سال ۱۳۸۱ در مورد انتخابات اتاق بازرگانی ابلاغ شده، اشاره کرد و گفت: اگر این آیین‌نامه ملاک عمل قرار گیرد، اعضای هیات‌رییسه‌ای که دو دوره انتخاب شده‌اند، امکان حضور مجدد در هیات رییسه را ندارند. بنابراین بسیاری از اعضای هیات رییسه شهرستان‌ها، تهران و حداقل سه نفر از اعضای هیات رییسه اتاق ایران محروم هستند و این موضوع می‌تواند تاثیر زیادی بر آرایش انتخابات داشته باشد.