برپایی 49 نمایشگاه بین المللی در کلانشهر تبریز

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز اظهار داشت: در سال ۱۳۹۰ در محل نمایشگاه بین المللی کلانشهر تبریز ۴۹ نمایشگاه بین المللی و تخصصی در زمینه‌های مختلف تولیدی ، صنعتی طبق برنامه و زمان‌بندی‌های دقیق صورت می‌گیرد.

حبیب ماهوتی در کارگاه توسعه صادرات آذربایجان شرقی که در محل استانداری با حضور اعضاء مربوطه تشکیل یافته بود با اعلام این خبر اظهار داشت: با وجود تحریم های خارجی خوشبختانه نمایشگاه‌های بین المللی تبریز با شکوه و قدرت کاملی با مشارکت واحدهای تولیدی، صنعتی سراسر کشور و نمایندگی‌های محصولات اکثر کشورهای خارجی برگزار شده و هیچگونه مشکلی هم پیرامون کیفیت نمایشگاه‌ها وجود نداشته است. ماهوتی با عنوان اینکه در سال جاری ۵۴ نمایشگاه بین‌المللی در تبریز برگزار شده است که از نظر تعداد و کیفیت بین ۳۱ استان سراسر کشور رتبه برتر را بخود اختصاص داده است. وی گفت: رقم بازدید کننده از نمایشگاه‌های تبریز به بیش از یکصد و ۵۰ هزار نفر بالغ می‌گردد که در بین آنها دو هزار و سیصد تن نیز جزو متخصصان و دست اندرکاران خارجی بوده است و در این میان می توان اذعان داشت که از نظر نظم و کیفیت و حجم شرکت کنندگان در عرضه محصولات روز و حاوی استانداردهای ملی و بین المللی این نمایشگاه را به عنوان برترین نمایشگاه‌های کشور به شمار درآورده است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز افزود: برپایی سمینارهای تخصصی در کنار برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی بین المللی هم با همکاری دانشگاه تبریز که در سال جاری به تعداد ۱۸ مورد بوده است مورد توجه سازمان‌های علمی کشور قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه‌های خارج از کشور هم در حال تنوع و ارتقای کیفیت هستند تلاش می‌کنیم تا پیوسته نمایشگاه بین المللی تبریز هم به کیفیت‌های بالاتری برسند.

ماهوتی یادآور شد: در اردیبهشت ماه سال ۹۰ سمینار تخصصی بازرگانی با حضور تجار خارجی بویژه کشور ترکیه برگزار خواهد شد همچنین در سال آینده احداث سالن همایش هم در محل نمایشگاه بین المللی تبریز عملی می‌شود.

حبیب ماهوتی در پایان از برگزاری چند نمایشگاه در خارج از کشور هم خبر داد و خاطرنشان ساخت که در سه کشور تا تارستان، گرجستان و ترکیه نمایشگاه‌هایی را برگزار خواهیم کرد که در حال حاضر منتظر کسب مجوز از وزارت بازرگانی مرکز توسعه صادرات و نمایشگاه‌های کشور هستیم.