به اعتقاد رییس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری و لوازم یدکی تهران در پی افزایش فعالیت واردکنندگان غیرقانونی، عرضه گسترده گوشی‌های قانونی به طور چشمگیری در بازار کاهش یافته است. «ابراهیم درستی» اظهار داشت: در شرایط فعلی بازار تلفن همراه مملو از گوشی‌های قاچاق و بدون گارانتی شده است و روز به روز شاهد افزایش فعالیت قاچاقچیان می‌شویم.

وی با اشاره به تعیین میزان تعرفه ۲۵ درصدی واردات گوشی به منظور حفظ و منافع تولیدات داخلی گفت: در حالی که بالا نگه داشتن تعرفه به بهانه حمایت از تولید داخل صورت گرفته اما تاکنون هیچ‌گونه توجهی به شرکت‌های واردکننده قانونی و مصرف‌کنندگان نهایی در این حوزه نشده است.

وی تصریح کرد: تعرفه ۲۵ درصدی واردات گوشی تلفن همراه برای حمایت از مصرف‌کنندگان در کشور مناسب نیست. رییس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری و لوازم یدکی تهران گفت: بی‌نظمی بازار گوشی همراه تا جایی پیش می‌رود که روز به روز بر سهم فروش واردکنندگان غیرقانونی افزوده می‌شود، اما با کاهش ۱۵ درصدی تعرفه، تمامی شرکت‌های قانونی می‌توانند با افزایش عرضه گوشی‌های با گارانتی اصلی در بازار، رضایت خاطر مصرف‌کنندگان را فراهم کنند؛ چرا که در آن صورت متقاضیان می‌توانند به خرید گوشی‌های اصلی اقدام کنند. رییس اتحادیه فروشندگان صوت و تصویری و لوازم یدکی تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از سهم کل بازار تلفن همراه کشور در اختیار فعالان غیرقانونی است.