سال ۱۲۸۵- احمد میرزا فرزند دوم محمدعلی‌شاه به ولیعهدی تعیین و معرفی شد. سال ۱۲۸۶- نایب‌ حسین کاشی در اطراف کاشان دست به قتل و غارت و چپاول اموال مردم زد و سر از اطاعت دولت برکشید.

سال ۱۲۸۶- از طرف محمدعلی‌شاه، مسعودمیرزا ظل‌السلطان به فرمانروایی فارس، میرزا محمودخان علاءالملک به حکومت اصفهان، سردار معتضد به والیگری کرمان و ظهیرالدوله به حکومت گیلان منصوب شد.

سال ۱۲۸۷- در شهر قزوین پس از نزول باران شدید سیل مهیبی از سمت شمال شهر سرازیر شد و پس از خراب کردن سد سپهدار وارد شهر شد.

سال ۱۲۸۹- سپهدار تنکابنی وزرای خود را به مجلس شورای ملی معرفی کرد.

سال ۱۲۹۳- میرزاحسن‌خان مستوفی‌الممالک،‌ رییس‌الوزرا در مقابل مشکلات سیاسی کشور تاب مقاومت نیاورد و استعفای خود را به سلطان احمدشاه تسلیم کرد.

سال ۱۲۹۳- در جلسه فوق‌العاده مجلس از ۷۵ نفر نماینده حاضر همگی به رییس‌الوزرایی میرزاحسن‌خان مشیرالدوله ابراز تمایل کردند.

سال ۱۳۰۰- تعداد مدیران متحصن در سفارت روس به هشت نفر رسید.

سال ۱۳۰۲- قشون نیروی هوایی با هفت فروند هواپیما تشکیل شد.

از این تعداد هواپیما سه فروند یونکرس آلمانی و چهار فروند روها ویلاند روسی بودند.

سال ۱۳۰۴- براساس مساعی و تلاش‌های علی‌اکبرخان داور، وزیر فوائد عامه و تجارت، مدرسه تجارت تاسیس و شروع به کار کرد. ریاست مدرسه نیز به عهده دکتر محمود افشار یزدی گذارده شد.

سال ۱۳۰۹- سرتیپ فضل‌الله زاهدی، رییس نظمیه کل مملکتی از کار برکنار و خلع درجه شد و به زندان افتاد. علت برکناری او بلوای زندان قصر و فرار عده‌ای از زندانیان بود.

سال ۱۳۰۹- متمم قانون انحصار تجارت خارجی تصویب شد. به موجب این قانون حق ورود و صدور کلیه محصولات طبیعی و صنعتی و تعیین موقتی یا دائمی بودن واردات و صادرات به دولت واگذار شد.

سال ۱۳۱۲- قانون اجازه تاسیس دانشسراهای مقدماتی و عالی در مجلس شورای ملی به تصویب رسید. به موجب این قانون دولت موظف شد از اول فروردین‌ماه حداقل به مدت ۵ سال ۲۵ باب دارالمعلمین و دارالمعلمات مقدماتی و یک دارالمعلمین عالی در تهران و شهرستان‌ها تاسیس و دایر کند. تحصیل در این مدارس مجانی و شبانه‌روزی خواهد بود. فارغ‌التحصیلان دارالمعلمین با سمت دبیر در دبیرستان‌ها تدریس خواهند کرد و فارغ‌التحصیلان دارالمعلمین مقدماتی معلم مدارس ابتدایی می‌شوند. دوره دارالمعلمین عالی سه سال با دیپلم کامل متوسطه و دوره دارالمعلمین مقدماتی دو سال با دارا بودن سیکل اول متوسطه است.

سال ۱۳۲۰- محمدعلی فروغی به سمت وزیر دربار تعیین شد.

سال ۱۳۲۱- روزنامه اخبار تعطیل شد.

سال ۱۳۲۱- شورای عالی فرهنگ به ۳۵ روزنامه که امتیاز آنها در آذرماه لغو شده بود مجددا اجازه انتشار داد.

سال ۱۳۳۶- مصطفی سمیعی به سمت سفیرکبیر ایران در شوروی منصوب شد.

سال ۱۳۳۷- بانک ایران و انگلیس با سرمایه دویست میلیون ریال آغاز به کار کرد. ۵۱ درصد سهام این بانک به وسیله سرمایه‌داران ایرانی و چهل و نه درصد آن متعلق به دو بانک انگلیس بود.

سال ۱۳۳۹- دولت پانصد میلیون ریال اسکناس منتشر کرد. با انتشار این مبلغ در مجموع دولت نوزده میلیارد و سیصد و بیست میلیون ریال اسکناس تا پایان سال منتشر کرد.

سال ۱۳۴۲- مجلس شورای ملی به اتفاق آرا به کابینه منصور رای اعتماد داد.