گروه خودرو- اگرچه به گفته واردکنندگان خودرو کشور، ثبت سفارش طی سال‌جاری با مشکلات زیادی مواجه و تنها در مواردی محدود امکانپذیر بوده، اما مدیرکل دفتر ماشین سازی و نیروی محرکه در گفت‌وگو با خبرنگار ما تاکید کرد که امسال بین ۱۰ تا ۱۲ برند خارجی موفق به ثبت سفارش شده‌اند. محسن صالحی نیا با بیان اینکه واردات خودرو در سال جاری با توجه به قوانین جدید کیفیت و خدمات پس از فروش انجام شده، تاکید کرد: از نظر وزارت صنایع هر خودرویی که مقررات موجود را رعایت کند، مشکل خاصی برای ورود به کشور نخواهد داشت. وی افزود: تا جایی که به یاد دارم، امسال بین ۱۰ تا ۱۲ برند خارجی موفق به ثبت نام در سایت ثبت سفارش شده‌اند.

صالحی‌نیا همچنین در واکنش به اخباری مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو به کشور طی امسال، تاکید کرد: وزارت صنایع به هیچ‌وجه واردات خودرو به کشور را ممنوع نکرده است. اظهارات مدیرکل دفتر ماشین‌سازی و نیروی محرکه وزارت صنایع در شرایطی است که به گفته واردکنندگان خودرو، امسال مشکلات زیادی بر سر راه واردات وجود داشته و بسیاری از آنها موفق به ورود خودروهای مورد نظر خود نشده‌اند.

آن طور که واردکنندگان می‌گویند، سایت ثبت سفارش فقط در مقاطعی محدود و به صورت موردی باز شده و تنها چند برند محدود توانسته‌اند در این سایت ثبت‌نام کنند.

به هر حال هم اکنون بازار خودروهای وارداتی به دلیل کمبود عرضه و ایجاد بازار سیاه اوراق ثبت سفارش، با افزایش شدید قیمت روبه‌رو شده‌اند. آن طور که خبر می‌رسد، هم اکنون اوراق ثبت سفارش با چند برابر قیمت واقعی خرید و فروش می‌شوند و این موضوع در نتیجه محدودیت واردات رخ داده و به افزایش قیمت خودروهای وارداتی انجامیده است. باید منتظر ماند و دید سال آینده چه برنامه و سرنوشتی انتظار وارداتی‌ها را می‌کشد و آیا باز هم داستان امسال تکرار می‌شود؟