نیازسنجی شهروندان و جذب سرمایه گذار در کرج از برنامه های شهرداری است

معاون اداری مالی شهرداری کرج گفت: این حوزه با بررسی نیازمندیهای شهروندان و با هدف ارائه خدمات و توسعه سرمایه گذاری در شهر برنامه هایی را برای جذب سرمایه گذار اجرایی می کند. مهرداد ترابیان در نشست هم اندیشی با خبرگزاری ها و پایگاههای خبری استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درآمد شهرداری به عنوان ارگانی مردمی از محل وصول عوارض از طریق شهروندان تامین می شود و عوارض دریافتی از شهروندان در واقع مهمترین محل تامین هزینه‌های شهرداری است.

وی با اشاره به رویکرد شهرداری کرج در راستای ایجاد درآمدزایی پایدار گفت: اتکا به جرایم ساختمانی، ماده ۱۰۰ و درآمدهای کاذب در پیشبرد اهداف شهرداری کافی به نظر نمی رسد و شهرداری باید به سمت ایجاد درآمدهای پایدار حرکت کند. این مسئول افزود: تلاش شده تا با تشکیل تیم کارشناسی موارد تقویت و بسترسازی این مهم در کلانشهر کرج فراهم شود.

افزایش تراکم در مناطق مختلف موجب کاهش تخلفات ساخت و ساز می‌شود

ترابیان خاطرنشان کرد: همچنین با ایجاد تسهیلات ویژه از جمله اقساط طولانی مدت با ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف در صدور پروانه و سیاستهای تشویقی با همراهی شورای شهر کرج زمینه همراهی شهروندان در پرداخت عوارض شهرداری فراهم شده است.

معاون اداری مالی شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجدیدنظر در طرح تفضیلی کرج بیان کرد: در گذشته در مناطق ۱، ۷، ۳ و بخشی از مناطق ۲ و ۹ به دلیل عدم نیازسنجی صحیح مالکین در طرح تفصیلی کرج شاهد تخلفات بیشتری در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز بودیم که خوشبختانه در تجدید نظر این طرح با افزایش تراکم ها بسیاری از مشکلات در مناطق مختلف شهرداری کاهش خواهد یافت.

ضریب تعرفه های شهرداری به عدالت نزدیک تر شده است

وی در ادامه با اشاره به ضریب تعرفه های شهرداری کرج گفت: تلاش شده تا با تقسیم کلانشهر کرج به چهار پهنه عدالت نسبی در زمینه تعرفه های شهرداری ایجاد شود.

ترابیان افزود: هم اکنون ضریب تعرفه در مناطق برخوردار نسبت به مناطق غیربرخوردار بالاتر است و این ضریب به عدالت نزدیک تر شده است.

این مسئول ادامه داد:درصد ضریب تعرفه به ترتیب برخورداری در چهار پهنه تعیین شده ۲۰،۱۵،۱۰ و ۶ درصد است.

۹۰ درصد بودجه شهرداری کرج محقق شده است

معاون اداری مالی شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحقق ۹۰درصدی بودجه سال جاری شهرداری کرج گفت:شهرداری کرج در بحث درآمدی در سال جاری با تحقق ۹۰ درصد بودجه خود در بین کلانشهرهای کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

وی افزود: درآمد شهرداری کرج چهار میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان در سال جاری تخمین زده شد که بیش از سه میلیارد تومان آن صرف امور عمرانی شده است.

این مسئول عنوان کرد:هم اکنون تصویب بودجه متمم شهرداری کرج نیز در شورای شهر در مراحل پایانی است.

افزایش ۲۰ درصدی بودجه سال ۹۰

ترابیان خاطرنشان کرد: بودجه پیش بینی شده سال آینده نیز با ۲۰ درصد افزایش به زودی در دستور کار شورای شهر کرج قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: از مزیت های ویژه بودجه سال ۹۰ رویکرد منطقه محوری با توجه به نیاز مناطق مختلف است. این مسئول ادامه داد:به عنوان مثال با توجه به اجرای تقاطعات غیر همسطح در چندین منطقه و تعیین سقف دو ساله برای اتمام این طرح ها مناطق درگیر در پیش بینی بودجه مورد توجه قرار گرفته است.

معاون اداری مالی شهرداری کرج تاکید کرد:تلاش شده تا با این رویکرد مناطق ضعیف تر در بودجه سال آینده تقویت شوند.

شفاف سازی به افزایش کارایی کمک می کند

ترابیان در بخش دیگری از سخنان خود لزوم شفاف سازی در امور را یادآور شد و گفت:اعتقاد دارم رسانه ها می توانند در امر شفاف سازی یاری رسان مدیریت شهری باشند همچنین بستر ارتباط نزدیک مجوعه مدیریت شهری را با شهروندان فراهم کنند.

وی ادامه داد: ایجاد اتوماسیون اداری و تقویت حوزه اطلاع رسانی در روابط عمومی می تواند به ارتباط مستمر و ایجاد ترغیب شهروندان در مشارکت با شهرداری کمک کند.

در این نشست جمعی از خبرنگاران خبرگزاری‌ها و پایگاههای خبری و هفته نامه های حاضر در جلسه در فضایی صمیمانه مشکلات و موانع پیش روی این حوزه را مطرح کردند.

معاون اداری مالی شهرداری کرج نیز اظهار امیدواری کرد تا با تداوم رویکرد تعامل با رسانه‌ها شاهد برگزاری این نشست ها با مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاههای خبری کلانشهر کرج باشیم.