خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی استان البرز اظهار داشت: شرکت عمران و مسکن‌سازان استان البرز بازوی اجرایی دولت در بحث نوسازی بافت‌های فرسوده است. به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن‌سازان استان البرز، قدرت‌الله ضیائی‌فر اظهار داشت: شهرداری‌ها باید نگاه خود را نسبت به شرکت‌های عمران و مسکن‌سازان تغییر دهند و این مجموعه را همراه خود در بحث نوسازی بافت‌های فرسوده بدانند. وی بیان داشت: یکی از مشکلات شهروندان در زمینه بهره‌مندی از تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده مشکل نبود سند مالکیت است که به عزم جدی نیاز دارد. در همین زمینه مذاکراتی با سیستم بانکی کشور صورت پذیرفته است تا با دریافت ضمانت‌های سپرده‌ای نظیر سفته نسبت به ارائه وام اقدام کند.

ضیائی‌فر احیای بافت‌های فرسوده را یکی از سرفصل‌های اساسی مصوبات نخستین سفر رسمی رئیس جمهور به استان البرز دانست و گفت: از مجموع ۹ مصوبه‌ای که به سازمان مسکن و شهرسازی مربوط می‌شود، چهار مصوبه مربوط به نوسازی بافت‌های فرسوده است. وی بیان داشت: اعتبار بسیار خوبی برای سال‌های ۹۰ و ۹۱ پیش‌بینی شده است و امروز دولت عزم خود را برای زدودن چهره فرسودگی از بافت‌های فرسوده جزم کرده است.

این مسئول از سیستم بانکی‏، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها، شرکت‌های عمران و مسکن سازان (به نمایندگی از وزارت مسکن و شهرسازی) و استانداری‌ها به عنوان حلقه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده یاد کرد و اذعان داشت: قطار مسکن مهر نیز به سمت بافت‌های فرسوده در حال حرکت است و این دو دست در دست یکدیگر، عدالت (در بخش مسکن) را در مناطق محروم کشور محقق می‌کنند.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان البرز خاطرنشان کرد: از دیدگاه این مجموعه، شرکت عمران و مسکن‌سازان به لحاظ فنی و کارشناسی، نیروی انسانی و سایر معلومات، صلاحیت لازم برای ورود به بحث سکونتگاه‌های غیر رسمی را دارد و مجموعا نماینده دولت و وزارت و مسکن و شهرسازی در روند نوسازی بافت‌های فرسوده البرز است.