تخریب کامل شش بخش تولیدی Sony

بازار دیجیتال- زلزله بزرگ ژاپن این روزها حواشی بیشتری نسبت به خود این بلای طبیعی داشته است. اخبار مربوط به وضعیت بحرانی نیروگاه‌های اتمی این کشور، مردم جهان را نگران کرده است. این در حالی است که گویا این اتفاق به زودی بازار محصولات دیجیتال را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد. شرکت ژاپنی Sony روز گذشته اعلام کرد که این زلزله باعث تعطیلی شش بخش تولیدی این شرکت شده است. این در حالی است که دیگر شرکت‌های ژاپنی فعال در بازار محصولات دیجیتال مانند Sharp، Epson، Panasonic و NEC هنوز اطلاعاتی درباره میزان خسارت احتمالی خودشان را اعلام و منتشر نکرده‌اند.

به این ترتیب مسوولان Sony اعلام کردند که این شش بخش تولیدی که در نزدیکی محل زلزله بوده‌اند به طور کامل تخریب شده و از بین رفته‌اند. این بخش‌های تولیدی در واقع در زمینه تولید قطعات Blu-ray، باتری‌های لیتیومی و اپتیکال دیسک بوده‌اند.

از طرفی گمانه‌زنی‌های زیادی درباره تاثیر چشمگیر این زلزله بر بازار NAND فلش‌ها وجود دارد. در واقع تولید بیش از ۴۰ درصد از NAND فلش‌های جهان در ژاپن متمرکز بوده است.

شرکت Fujitsu به تازگی گزارشی درباره خسارات اندکی به تجهیزات و بخش تولید پردازنده‌های نیمه رسانای خودش منتشر کرده است. از طرف دیگر شرکت Toshiba هم از وارد آمدن خسارت‌هایی به تجهیزات و بخش تولید حافظه‌ها و NAND فلش‌ها خبر داده است.