طرح‌های محرومیت‌زدایی، رفع فقر و کاهش فاصله‌ها آغاز خواهد شد

رییس‌جمهور در پیام نوروزی به مناسبت حلول سال ۱۳۹۰ با تبریک فرا رسیدن عید سعید نوروز به ملت بزرگ ایران و همه بشریت، سال گذشته را سالی سرشار از پیشرفت، عزت و کرامت برای ملت ایران دانست و گفت: به فضل الهی امسال سال عزت و پیشرفت بیشتر و کرامت روزافزون برای ملت ایران و ملت‌های جهان خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی‌نژاد در پیام نوروزی به مناسبت حلول سال ۱۳۹۰ هجری شمسی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه سال ۸۹ سالی سرشار از پیشرفت، عزت و کرامت برای ملت ایران بوده است، گفت: ملت ایران به‌‌رغم طراحی‌های دشمنان و به قول خودشان تحریم فلج‌کننده، توطئه‌‌ها و فشارهای سنگین سیاسی، قله‌های گوناگون در عرصه‌های مختلف را یکی پس از دیگری فتح کردند.

احمدی‌نژاد افزود: در عرصه عمرانی نیز در سال گذشته سرتاسر کشور به یک کارگاه بزرگ تبدیل شد و راه‌ها، راه‌آهن‌ها، بزرگراه‌ها، ‌دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، ‌فرودگاه‌ها، بندرها، کتابخانه‌ها و مراکز گوناگونی در دست ساخت قرار دارد.

احمدی‌نژاد در ادامه اقدامات انجام شده در بخش اقتصادی را در سال گذشته بزرگ و درخشان توصیف کرد و گفت: در این سال طرح مسکن و سرمایه‌گذاری و تولید به سرعت ادامه پیدا کرد و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل به عنوان یک رکورد بی‌سابقه در ایران ایجاد و ثبت شد.

رییس‌جمهور با اشاره به آغاز طرح تحول اقتصادی در سال ۸۹ گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها به عنوان یک برنامه بسیار گسترده و تحول‌آفرین با همبستگی و همراهی و هوشمندی بی‌نظیر ملت ایران به خوبی آغاز شد و در مسیر اجرا قرار گرفت.

رییس‌جمهور در ادامه وقوع تحولات و اتفاقات بزرگ در عرصه جهانی را در سال ۸۹ مورد اشاره قرار داد و گفت: موج عظیم بیداری انسانی و حرکت مردمی‌در جای جای عالم آغاز شده است. نوع نگاه، معیار ارزش‌ها و نوع رفتار انسان‌ها به ملت‌ها به سرعت در حال تغییر است. اتفاقاتی که در منطقه ما در حال وقوع است بسیار مهم و بخشی از آن حرکت اصیل و اصلی جهانی است که گوشه‌هایی از آن هویدا شده است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: دشمنان بشریت و مستکبران با جمع‌آوری همه یاران و توان خودشان تلاش دارند که خیزش و حرکت مردمی‌را منحرف و به سمت منافع خودشان هدایت کنند اما نخواهند توانست.

وی خاطر نشان کرد: در بخش فرهنگ و هنر با همت هنرمندان و اهالی فرهنگ، فرهنگ زیبا و الهی اسلامی‌- ایرانی تبیین، تدوین، منتشر و نهادینه خواهد شد و زیبایی‌های فرهنگی این سرزمین به عنوان بهترین هدیه تقدیم بشریت شده و موج فرهنگی ایرانی - اسلامی‌گسترش پیدا خواهد کرد.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: در عرصه علم و فناوری نیز قله‌های بزرگ‌تر و جدیدتر در راه و در دسترس دانشمندان و عالمان ایران زمین است که به فضل الهی فتح خواهد شد.

فعالیت‌های عمرانی دو برابر خواهد شد

رییس‌جمهور با بیان اینکه فعالیت‌های عمرانی در سال‌جاری دو برابر خواهد شد، خاطرنشان کرد: در بخش تولید، ‌صنعت، کشاورزی، خدمات و سرمایه‌گذاری نیز ایجاد ۵/۲ میلیون شغل در دسترس ملت ایران قرار خواهد گرفت و در این راستا ظرفیت‌های ملت ایران و تجربیات سال‌های گذشته این امید را به وجود آورده که می‌توان در طول ۳-۲ سال مشکل بیکاری کشور را ریشه‌کن کرد.احمدی نژاد گفت: در سال جاری طرح عمران روستاها و شهرها و طرح مسکن با گستردگی هر چه تمام‌تر در شهر و روستا ادامه پیدا خواهد کرد تا در آینده نزدیک مشکلی به نام مسکن برای جوانان و ملت ایران وجود نداشته باشد.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: طرح‌های فراوانی در زمینه‌های محرومیت‌زدایی، رفع فقر و کاهش فاصله‌ها در دست برنامه‌ریزی است که به لطف خدا اجرای آن در سال جاری آغاز خواهد شد.وی با بیان اینکه در سال جاری طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش تولید و خدمات با گستردگی بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: صرفه‌جویی در مصرف انرژی و اصلاح‌ رفتار اقتصادی همچنان شعار امسال است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: باید همه ظرفیت‌های کشورمان فعال شده و همه استعدادها شکوفا شود و برای تحقق این اهداف بزرگ از همگان برای حضور، اندیشیدن، برنامه‌ریزی و کار دعوت می‌کنم.رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: در عرصه جهانی نیز تلاش برای اصلاح ساختارها و نظامات ظالمانه و ضدانسانی ادامه پیدا خواهد کرد و با تدبیر و برنامه‌ریزی و پافشاری بر حقوق ملت‌ها و بر عدالت در مقابل نظامات ناعادلانه و یکسویه امروز عالم خواهیم ایستاد. احمدی‌نژاد با بیان اینکه جهان نیازمند نظام جدید و طراحی نوینی است، اظهار داشت: انسان موجودی جهانی است و باید جهانی بیندیشد و جهانی زندگی کند. سعادت حقیقی انسان در نگاه جهانی او است و امروز به فضل الهی مرزهای موهوم در حال برچیده شدن بوده و مدیریت مادی و بریده از آسمان به پایان آمده و احساس واحد جهانی در همه ملت‌ها در حال شکل‌گیری است.

وی تصریح کرد: حرکت رو به کمال، یک حرکت قطعی و برگشت‌ناپذیر است و مدیریت جهان عاقبت متعلق به امام زمان(عج) است و البته دشمنان به خوبی از این موضوع آگاهی دارند.