بهترین‌ سریال‌های نوروزی از نگاه مخاطبان تلویزیون

اتمام برنامه‌های نوروزی و پایان تعطیلات، فرصت خوبی برای محک زدن عملکردی است که از آن به عنوان «کارنامه کاری تلویزیون در نوروز ۹۰» یاد می‌شود. بر این اساس خبرنگار ایسنا به میان مردم رفته تا با دریافت نظرات مخاطبان از این برنامه‌ها، گزارشی را از این عملکرد منتشر کند. محمد ـ ۲۶ ساله از تهران ـ با بیان اینکه در بین برنامه‌های پخش شده از شبکه‌های سیما در ایام عید نوروز، «کلاه‌قرمزی و پسرخاله» بهترین برنامه بود، اظهار می‌کند: سری جدید «کلاه قرمزی و پسرخاله» نسبت به برنامه قبلی بسیار بهتر بود. وی می‌گوید: سریال شبکه دو بسیار بد بود، اما سریال «پایتخت» هم فیلمنامه خوبی داشت و هم از بازیگران خوبی استفاده کرده بود. وی با بیان این‌که مسابقه «مردان آهنین» امسال بسیار ضعیف برگزار شد، اظهار می‌کند: «مردان آهنین» امسال بسیار بد بود و نسبت به سال‌های گذشته آیتم‌هایی با کیفیت پایین‌تر داشت. محمد هم‌چنین پرسش‌های طراحی ‌شده برای مسابقه آغاز سریال شبکه پنج را بسیار بد توصیف می‌کند و می‌گوید: سریال شبکه پنج و سوالات طراحی شده برای آن بسیار ضعیف بودند.

خانم ۳۰ ساله و کارشناس ادبیات ـ نیز برنامه مستند شبکه سه که درباره حیوانات بود را بسیار جالب دانست و افزود: فیلم‌های سینمایی شبکه چهار بسیار کسل‌کننده بود و سریال «موج و صخره» نیز از کیفیت خوبی برخوردار نبود. وی تاکید می‌کند: به نظرم «کلاه قرمزی و پسرخاله» بهترین برنامه امسال بود.

همچنین خانم ۲۱ ساله‌ای از قزوین با بیان این‌که برنامه «کلاه‌ قرمزی و پسرخاله» در سال جدید فوق‌العاده بود، اظهار می‌کند: تنوع موضوعات این برنامه بسیار بالا بود و تصور می‌کنم ضعیف‌ترین برنامه تلویزیون «موج و صخره» بود.

امیر داوود از تهران نیز با اشاره به این‌که برنامه‌های شبکه دو و سه سیما در سال تحویل بسیار خوب بودند، می‌گوید: در ایام عید فیلم‌های سینمایی خوبی پخش شد، اما نمی‌دانم چرا فیلم‌های آسیای شرقی زیاد پخش می‌شد؟!

وی ادامه می‌دهد: سریال‌ها عمدتا از لحاظ مفهوم مانند سال‌های گذشته بودند، حتی کارآکتر‌ها و شخصیت‌ها هم کپی‌برداری شده از شخصیت‌های محبوب سال‌های قبل بودند.

خانمی خانه‌دار و ۵۴ ساله از کرج نیز با بیان این‌که سریال‌های ایام نوروز را تنها به عنوان سرگرمی نگاه کردم، می‌گوید: «پایتخت» سریال خوبی بود، اما درباره افراد شهرستانی زیاد اغراق کرده بود.

وی درباره برنامه «کلاه‌ قرمزی و پسرخاله» نیز می‌گوید: این برنامه را پدر خانواده و فرزندانم نگاه می‌کردند و مورد علاقه آنها بود.

خانم کارمند ۲۸ ساله‌ای نیز با بیان این که سریال «کلاه قرمزی و پسرخاله» بسیار آموزنده بود، می‌گوید: این برنامه را تمام سنین نگاه می‌کردند.

وی ادامه می‌دهد: با وجود این‌که شخصیت‌های جدیدی وارد این برنامه شده بودند، اما بار طنز آن از بین نرفت و همچنین موضوعات متنوع برنامه نشان از خلاقیت جبلی و طهماسب بود.

هادی ـ دانشجوی حقوق ۲۳ ساله ـ نیز درباره سریال «پایتخت» می‌گوید: بازی متفاوت علیرضا خمسه در این سریال دیدنی بود؛ هم‌چنین گویش شیرین لهجه‌های شمالی بسیار خوب بود.

وی ادامه می‌دهد: سریال «موج و صخره» را دیدم، اما فکر می‌کنم برای افرادی که تازه ازدواج کرده‌اند سریال مناسبی بود. هادی تاکید می‌کند: برنامه «کلاه قرمزی و پسرخاله» در خانواده ما بسیار پرطرفدار بود.

خانم کارمند ۲۷ ساله‌ای از تهران با بیان اینکه «کلاه قرمزی و پسرخاله» بهترین برنامه ویژه عیدی بود که دیدم، اظهار می‌کند: این برنامه خاطرات کودکی‌ام را برایم زنده می‌کرد، قصه‌هایی که در این برنامه روایت می‌شد، بدآموزی نداشت و ایده‌های جدیدی در آنها وجود داشت و هم‌چنین خلق کارآکتر‌های غیرتکراری برنامه باعث شده بود که خلاقیت در کار زیاد باشد. وی درباره سریال «پایتخت» می‌گوید: سریال «پایتخت» تنها بازی‌های خوبی داشت، اما قصه‌اش کهنه شده بود.