مفتح: لایحه بودجه 27 فروردین به صحن مجلس می‌رود

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با بیان اینکه بررسی بخش‌های درآمدی بودجه سال ۹۰ تا امروز در این کمیسیون پایان خواهد یافت، خبر داد که احتمالا تا پایان هفته آینده گزارش این کمیسیون آماده و بررسی لایحه بودجه از ۲۷ یا ۲۸ فروردین در صحن علنی آغاز خواهد شد. به گزارش دنیای‌اقتصاد، محمد مهدی مفتح ظهر دیروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه جلسات کمیسیون تلفیق در سال جدید از روز یکشنبه آغاز شده است، گفت: طبق آیین‌نامه ما می‌توانیم علاوه بر دو هفته فرصت اولیه برای بررسی لایحه، ۱۵ روز دیگر این زمان را تمدید کنیم، اما امیدواریم با تلاش اعضای کمیسیون در همین ۱۵ روز کار را تمام کنیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اضافه کرد: با این روند تا پایان هفته آینده گزارش کمیسیون تلفیق برای بررسی در صحن علنی مجلس آماده می‌شود و از شنبه یا یکشنبه بعد از آن، یعنی از ۲۷ یا ۲۸ فروردین در جلسه علنی مجلس مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در ادامه مصوبات قبلی به بررسی بخش درآمدها می‌پردازیم، اظهار داشت: اکثر پیشنهادات دولت در بخش درآمدها همان‌طور که مطرح شده بود تصویب شد و بررسی این بخش تا روز سه‌شنبه پایان خواهد یافت.

مفتح اظهار داشت: تاکید ما در کمیسیون تلفیق بر این است که اعداد مطرح شده در این بخش محقق شود، برای مثال در بخش بهره مالکانه معادن ۱۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده بود که عینا به تصویب رسید و در بخش خدمات قضایی ۶۴۱ میلیارد تومان بود که آن هم به تصویب رسید، در بخش خدمات کنسولی ۹۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده بود که با بررسی‌های انجام شده، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید. وی افزود: در بخش عوارض بیمه شخص ثالث رقم ۳۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده بود که این هم تصویب شد و درآمد حاصل از فروش سیگار نیز ۱۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که تصویب شد. همچنین در بخش درآمد واگذاری و تعویض پلاک خودرو ۱۵۲ میلیارد پیشنهاد و تصویب شد. مفتح تاکید کرد: این امر نشان دهنده دقت کمیسیون تلفیق، مجلس و دولت در تصویب ارقام درآمدی بودجه است.