سال ۱۲۸۵- مظفرالدین شاه دست خط دیگری در تایید فرمان مشروطیت صادر کرد و در این فرمان امر صریح نسبت به تاسیس مجلس منتخبین ملت داده شده بود. سال ۱۲۸۶- سیدحسن تقی‌زاده نماینده تبریز در مجلس شورای ملی طی نطقی پرشور به اتابک حمله و با بازگشت او به ایران مخالفت کرد.

سال ۱۲۸۸- منتصرالدوله، علی محمدخان تبریزی و عده‌ای دیگر از مجاهدین وارد قزوین شدند.

سال ۱۲۸۸- قاسم خان امیرتومان، فرمانده قشون قزوین و گلستان به دستور یپرم‌خان توسط مجاهدین اعدام شد.

سال ۱۲۸۸- عده زیادی از مستبدان قزوین بازداشت شدند و شهر به صورت حکومت نظامی درآمد.

سال ۱۲۹۷- بین نیروهای انگلیسی در فارس و ایلات و عشایر زد و خورد پیش آمد.

سال ۱۳۰۱- قانون تحدید مدت اقامت مامورین سیاسی و قنسولی دولت ایران در خارجه به تصویب رسید. به موجب این قانون حداکثر مدت توقف مامورین وزارت خارجه ایران در خارج از کشور نباید از پنج سال تجاوز کند.

سال ۱۳۰۱- در جلسه امروز مجلس شورای ملی هنگام طرح اعتبارنامه مخبرالسلطنه هدایت، سوسیالیست‌های مجلس با آن مخالفت کردند. سلیمان محسن ضمن حمله شدید وی را قاتل شیخ محمدخیابانی خواند و تقاضای رد اعتبارنامه او را کرد، اما با دفاع آیت‌الله سید حسن مدرس سرانجام اعتبارنامه مخبرالسلطنه تصویب شد.

سال ۱۳۰۳- محمدعلی شاه، پادشاه مخلوع قاجار در پاریس بر اثر ابتلا به بیماری دیابت در سن ۵۴ سالگی درگذشت.

سال ۱۳۰۹- وزارت فوائد عامه و تجارت منحل شد.

سال ۱۳۰۹- به دنبال انحلال وزارت فوائد عامه دو وزارتخانه جدید به نام‌های اقتصاد ملی و طرق و شوارع تشکیل شد.

سال ۱۳۲۲- الهیار صالح، وزیر دارایی به دلیل اختلاف با دکتر میلسپو ازکار کناره‌گیری کرد.

سال ۱۳۲۳- حمید سیاح، وزیر راه از سمت خود کناره‌گیری کرد.

سال ۱۳۲۹- به تصمیم هیات وزیران کلیه مقررات حکومت نظامی در تهران و حومه لغو شد.

سال ۱۳۳۱- دولت انگلیس یادداشتی برای دولت ایران فرستاد در آن یادداشت آمده بود: در موقعی که امتیاز شرکت نفت انگلیس و ایران به نوعی از آن شرکت سلب شده که برخلاف اصول بین‌المللی و مخالفت مقررات پیمانی است که از طرف کشور ایران در قبال کشور متحده انگلیس به عهده گرفته شده و ضمن دادخواستی که به دیوان دادگستری لاهه تقدیم شده تصریح شده است که اجرای قانون ملی شدن صنعت نفت در ایران موضوعی نیست که در حدود حاکمیت داخلی ایران باشد.

سال ۱۳۲۳- در غالب شهرهای شمالی و غربی ایران برف و باران زیادی بارید که باعث قطع خطوط ارتباطی و غیرقابل عبور نمودن جاده‌ها شد.

سال ۱۳۳۴- سپهبد زاهدی سرانجام تسلیم نظر شاه و آمریکا شد و استعفای خود را به دربار فرستاد.

سال ۱۳۴۳- حسنعلی منصور، نخست‌وزیر اظهار کرد: ما معتقدیم که ملت و دولت مسلمان و دین اسلام یکی از مترقی‌ترین و برجسته‌ترین ادیان جهان است. مقام روحانیت باارزش است. اینجانب ماموریت دارم که مراحم و عطوفت خاص شاهنشاه را به مقامات روحانی ابلاغ کنم.

سال ۱۳۴۴- ایران با کشورهای ژاپن و ایتالیا ارتباط مستقیم برقرار کرد.

سال ۱۳۴۵- هفدهمین دوره اجلاسیه کمیته نظامی سنتو با حضور نمایندگان پنج کشور در تهران آغاز به کار کرد.

سال ۱۳۴۶- یک هیات عالی‌رتبه از شوروی به ریاست بایباکف، معاون نخست‌وزیر آن کشور وارد تهران شد تا درخصوص مسائل مربوط به لوله‌کشی گاز و انتقال آن به شوروی مذاکره کنند.

سال ۱۳۴۹- سیاست جدید صادراتی کشور اعلام و منتشر شد.

سال ۱۳۵۴- لی سی ین نی ین، معاون نخست‌وزیر چین وارد تهران شد.

سال ۱۳۵۷- یونایتدپرس اعلام کرد: سازمان عفو بین‌المللی به شاه توصیه کرده که شخصا به تقاضای صدها زندانی سیاسی که اعتصاب غذا کرده‌اند رسیدگی کند.