اجرای سند راهبردی توسعه کهریزک
دنیای اقتصاد، شهرری، مهدی حسین‌زاده: شهردار کهریزک بر آمادگی مدیریت شهری کهریزک به‌منظور جذب سرمایه‌گذار و ایجاد بسترهای لازم حمایتی برای آنان تاکید کرد. عربی در نشستی خبری به همراه رئیس و نایب‌رئیس شورای شهر کهریزک گفت: با توجه به زمینه‌ها و ظرفیت‌های خوبی که در این شهر وجود دارد و با تصمیم‌هایی که در شورای شهر و شهرداری اتخاذ شده است، طرح سند 5 ساله راهبردی به‌منظور ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاران و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای آن با کمک مشاوران مجرب در این شهر اجرا خواهد شد.

وی از تصویب بودجه ۱۹ میلیارد تومانی در سال ۹۵ برای این شهر خبر داد و افزود: با مصوبه اعضای شورای شهر و تحقیق و بررسی موشکافانه بودجه سال آینده، ۱۹ میلیارد تومان پیش‌بینی شد که امید است در سال آینده شهرداری با تحقق آن به شهروندان خدمات ارائه کند. وی در ادامه تلاش شهرداری کهریزک را در سال‌جاری پاسخ‌دهی به نیاز اولیه شهروندان اعلام کرد و گفت: تامین نیاز‌های اولیه شهروندان از اولویت‌های کاری ما است که امیدواریم بتوانیم در سال آینده نیز اقدامات مناسبی در بحث زیرساختی برای شهروندان انجام دهیم. به گفته وی، تلاش برای اصلاحات زیرساختی و بنیادین به‌منظور تحول ماندگار و موثر در شهر کهریزک مهم‌ترین اقدام شهرداری در سال اخیر بوده است. شهردار ادامه داد: کهریزک بارانداز تهران است و بسیاری از مشکلات تهران در این شهر رسوب می‌کند، از این رو نیاز به توجه ویژه دارد و لازم است برخی تسهیلات به این شهر به صورت زیرساختی اصلاح شود و به‌صورت یک رویه درآید.

عربی در ادامه با بیان اینکه رویه شهرداری کهریزک توجه به اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب و کم کردن هزینه‌ها است، افزود: به‌رغم محدودیت‌ها در منابع مالی تلاش شده است که به نیازهای اصلی و ضروری شهر توجه شود. وی با بیان اینکه ایستگاه آتش‌نشانی کهریزک با توجه به نیاز جدی و بروز حریق‌های زیاد در انبارهای این شهر نیازمند بازنگری بود، گفت: با تلاش‌هایی که صورت گرفت لباس ضدحریق، فرم رسمی آتش‌نشانی، ۲ دستگاه ماشین آتش‌نشانی و تانکر ۳۰ هزار لیتری برای تجهیز این ایستگاه خریداری شد. عربی گفت: تلاش می‌کنیم مشکل ایستگاه سوم آتش‌نشانی را که نیاز به سوله یکی از آنها است حل کنیم.

وی توسعه فضای سبز را از دیگر اقدامات زیربنایی شهرداری کهریزک اعلام کرد و ادامه داد: ترافیک زیاد شهر کهریزک و دودزایی ناشی از آنکه به خاطر تردد زیاد خودروهای عبوری است که باعث آلودگی مضاعف این منطقه شده است که این موضوع ضرورت توجه به درختکاری و رشد فضای سبز را بیشتر کرده است. عربی گفت: سرانه فضای سبز شهری کهریزک از ۶/ ۱۶ مترمربع در سال گذشته به ۱۹ مترمربع افزایش یافته است، ضمن اینکه ۵۰ هکتار مجموعه‌های جنگلی این شهر به ۵۷ هکتار افزایش یافته است. وی با بیان اینکه بیشتر این درختکاری‌ها در بلوار شهید بهشتی و محور تهران - قم انجام گرفته است، افزود: کهریزک شاهد انقلاب زیتون تلخ بود که با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه رشد سریع و موزونی دارد. عربی تصریح کرد: یکی از مشکلات کهریزک تخلیه روزانه حدود ۸ هزار تن زباله‌های کلانشهر تهران در این منطقه و رسیدن محدوده بهشت زهرا(س) به این شهر است که این مساله موجب نگرانی اهالی کهریزک شده است.

وی خواستار توجه ویژه شهردار تهران به این منطقه شد و افزود: از شهردار تهران انتظار داریم نشستی به‌منظور بررسی مسائل، نیازها و حقوق شهروندان کهریزک ترتیب دهد تا این منطقه برای حل مشکلات خود از حمایت‌های شهردار تهران بهره‌مند شود. عربی اجرای ممیزی املاک را یکی دیگر از اقدامات اساسی شهرداری کهریزک دانست و افزود: اطلاعات املاک کهریزک به سیستم منتقل شده و این موضوع سرعت خدمت‌رسانی به مردم را افزایش داده و وضعیت ملکی شهر را سروسامان می‌دهد.