دنیای اقتصاد، بندرعباس، جمیله دبیری‌نیا: مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان جنوب در گزارش مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۴ شرکت فولاد هرمزگان جنوب با بیان اینکه سال گذشته میزان تولید محصول نهایی این شرکت به بیش از یک میلیون و ۱۷۹هزار تن رسید، اعلام کرد: این رقم نسبت به سال ۹۳، افزایشی معادل ۳ هزار و ۵۲۱ تن را نشان می‌دهد.

امیرمسعود هراتیان در ادامه با اشاره به وضعیت صنعت فولاد در جهان اظهار کرد: بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، میزان تولید فولاد خام جهان در سال ۲۰۱۵ با ۸/ ۲ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۴، به یک میلیارد و ۶۲۲ میلیون تن رسید. وی با بیان اینکه یک درصد کل فولاد تولیدی جهان در سال ۲۰۱۵ در ایران تولید شده است، اضافه کرد: بر اساس این گزارش ایران در سال ۲۰۱۵ بدون تغییر نسبت به سال قبل به عنوان چهاردهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان شناخته شده است.

هراتیان جایگاه شرکت فولاد هرمزگان جنوب در صنعت فولادکشور را با ۲/ ۱ میلیون تن در رده چهارم پس از فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان دانست و گفت: کل تولید فولاد خام کشور در سال گذشته، ۸/ ۱۳ میلیون تن بوده است. هراتیان دستیابی به رکورد تولید ماهانه به میزان ۱۱۲هزار و ۸۰۰ تن در آذر ۹۴ را از افتخارات شرکت اعلام کرد و گفت: رشد ۴/ ۱۰ درصدی صادرات نسبت به سال ۹۳، ورود به بازارهای جدید صادراتی، معرفی و عرضه محصولات جدید در بازار داخلی و برگزیده شدن به عنوان صادرکننده نمونه سال استان بخشی از دستاوردهای حوزه فروش شرکت است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان جنوب کاهش مبالغ قراردادهای جاری و طرح‌های شرکت به میزان ۳۸۴ میلیارد ریال، کاهش وابستگی به گُندله وارداتی و صرفه‌جویی ۱۰میلیون دلاری، تعدیل هزینه گواهی تولید و کاهش هزینه به میزان ۳۵ میلیارد ریال و حذف مالیات و عوارض ارزش افزوده از صورت‌حساب‌های بندر شهید رجایی به میزان ۵ میلیارد ریال را در شمار دستاوردهای حوزه تامین برشمرد و گفت: سرمایه این شرکت طی چند مرحله به مبلغ ۱۵هزارمیلیارد ریال افزایش یافته است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت تولید از ۱/ ۵ به ۳ میلیون تن اسلب در سال و ایجاد خط نورد گرم، افزایش ظرفیت واحد احیا به ۶/ ۳ میلیون تن، افزایش ظرفیت مدول‌های احیای موجود به ۹/ ۱ میلیون تن، افزایش ظرفیت کوره‌های موجود به ۱/ ۸ میلیون تن، نصب کوره شماره سه به ظرفیت ۱/ ۲ میلیون تن (شارژ گرم)، نصب کوره‌های پاتیلی سه و چهار، نصب ماشین ریخته‌گری تک خط و همچنین واحد نورد به ظرفیت ۳ میلیون تن در سال از افتخارات شرکت فولاد هرمزگان جنوب است. به گفته هراتیان؛ تولید یک میلیون و ۵۸۶هزار تن آهن اسفنجی، تولید ۱۷۲هزار تن بریکت و همچنین ۱۰۴هزار و ۵۰۰ تن آهک و تولید یک میلیون و ۳۵۰هزار تن اسلب فولادی و دستیابی به سودی معادل ۱۶۹/ ۱۷۴ میلیون ریال نیز به‌عنوان مهم‌ترین اهداف این شرکت در دستور کار است.