دنیای اقتصاد، بوشهر، اصغر اقبال مجرد: مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری (برزویه) گفت: این شرکت در سه ماه نخست سال‌جاری با رکورد تولید، ۸۳۱ هزار تن محصول به ارزش ۳۵۶میلیون دلار به خارج از کشور صادر کرد. مجتبی طاهری افزود: ۴۴۷هزار تن از محصولات تولیدی شرکت پتروشیمی نوری نیز به ارزش ۵هزار و ۵۰۰میلیارد ریال به مصرف داخلی رسید. وی یادآورشد: محصولات تولیدی این مجتمع به کشورهای آسیای شرقی، حاشیه جنوبی خلیج‌فارس و شبه جزیره هند صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری (برزویه) گفت: پتروشیمی نوری با تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول، میانگین عملکرد ماهانه خود در فصل بهار را نسبت به ظرفیت اسمی تولید سال این مجتمع به ۱۱۵درصد افزایش داد. طاهری ادامه داد: در اردیبهشت امسال نیز این شرکت با تولید ۴۴۰هزار تن محصول به بیشترین میزان تولید در ۱۰سال گذشته دست یافت. وی یادآورشد: شرکت پتروشیمی نوری از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های محصول آروماتیک جهان است که با ظرفیت ۵/ ۴ میلیون تن در سال نقش بسزایی در بازار محصولات پتروشیمی کشور و خاورمیانه دارد. طاهری گفت: محصولات اصلی پتروشیمی نوری پارازایلین، ارتوزایلین و بنزن و همچنین محصولات فرعی آن ترکیبات سنگین و سبک هیدروکربنی، رافینیت، برش پنتان، گاز مایع، آروماتیک‌های سنگین و نفتای تصفیه شده است.

مدیرعامل پتروشیمی نوری (برزویه) گفت: کاربرد محصولات اصلی تولیدی این شرکت در تولید محصولات پایین‌دستی پتروشیمی همچون پلی‌استرها، الیاف مصنوعی، رنگ‌ها، رزین‌ها، بطری‌های یکبار مصرف، تهیه نایلون، ترکیبات دارویی، سموم دفع آفات و حلال‌های صنعتی است و محصولات فرعی آن نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین خوراک واحدهای الفینی و گازوئیل استفاده می‌شود. طاهری یادآورشد: مواد اولیه و خوراک پتروشیمی نوری سالانه ۵/ ۴میلیون تن میعانات گازی دریافتی از مجتمع گاز پارس جنوبی و ۲۷۰ هزار تن بنزین پیرولیز از پتروشیمی جم است. وی ادامه داد: مجتمع پتروشیمی نوری اکنون یک طرح توسعه در حال نصب دارد که با راه‌اندازی آن میزان ارزش افزوده محصولات تولیدی آن افزایش می‌یابد.