دنیای اقتصاد - سنندج - اسرین مقصودی: وزیر راه و شهرسازی از آغاز طراحی و مکان‌یابی برای ایستگاه راه‌آهن شهرسنندج خبر داد.عباس آخوندی در چهارمین سفر به کردستان و در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه ایستگاه در نظر گرفته شده قبلی به این منظور ۳۰ کیلومتر با داخل شهر فاصله داشت، گفت: در نشست مشترک با استاندار کردستان و مقامات مرتبط دستور مکان‌یابی و طراحی مکان جدید در داخل شهر صادر شد. وی با بیان اینکه راه‌آهن تهران - سنندج تا بهار آینده به همدان خواهد رسید، اضافه کرد: بعد از افتتاح مسیر تهران - همدان مسیر سنندج به‌صورت جدی‌تر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

آخوندی افزود: اکنون طرح راه‌آهن از همدان تا سنندج ۳۰ درصد پیشرفت دارد. وی همچنین توجه به فرودگاه سقز را یکی دیگر از سیاست‌های راه وشهرسازی دانست و اضافه کرد: عملیات اجرایی فرودگاه سقز در حال انجام است. وزیر راه و شهرسازی همچنین از اضافه شدن دو پرواز دیگر به فرودگاه سنندج از اوایل آبان خبر داد و گفت: با نوسازی ناوگان هوایی کشور و خریداری هواپیماهایی که قابلیت استفاده در فرودگاه‌های کوچک و متوسط را دارند بخش زیادی از مشکلات مرتفع خواهد شد. وی همچنین به موضوع سکونتگاه‌های غیررسمی اشاره کرد و گفت: در جلساتی که برگزار شده موضوع بازآفرینی سکونتگاه‌های غیررسمی که گریبانگیر برخی از شهرهای استان شده است مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: از طریق شهرداری‌ها کمک‌هایی را برای بازآفرینی حاشیه شهرها در نظر گرفته‌ایم و سهم دولت از میزان این کمک‌ها مشخص شده است. آخوندی در ادامه با بیان اینکه در این سفر ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه روستایی در استان به بهره‌برداری رسید اظهار کرد: عمده این قطعات بزرگراهی در کریدور شمال به جنوب به بهره‌برداری رسیده است که نقش مهمی در تسهیل حمل‌ونقل کالا و مسافر خواهد داشت.وی کریدور شمال به جنوب را که از بندر امام‌خمینی آغاز و به مرز بازرگان ختم می‌شود را بسیار مهم دانست و گفت: ۳۲۰ کیلومتر از این بزرگراه در کردستان واقع شده است که ۱۲۰کیلومتر آن زیربار ترافیکی قرار گرفته و برای ۱۲۰ کیلومتر دیگر قرارداد منعقد شده است و ۸۰کیلومتر باقی‌مانده نیز اوایل سال آینده به مناقصه گذاشته می‌شود.