دنیای اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: همایش مدیریت مصرف برق ویژه صنایع استان قزوین برگزار شد.سعید بهادیوندچگینی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین در این همایش گفت: با همکاری مشترکان صنعتی و خانگی امسال را نیز بدون خاموشی سپری خواهیم کرد. وی افزود: با توجه به افزایش مصرف برق در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خانگی اگر مدیریت مصرف صورت نگیرد مشکلات زیادی در تامین برق پایدار ایجاد می‌شود.وی افزود: رشد ۱۱ درصدی مصرف برق در استان نشان می‌دهد توسعه صنعتی همچنان شتابان در حال تحقق است و این روند نیازمند تامین برق مناسب برای بخش‌های تولیدی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار کرد: با توجه به محدودیت ظرفیت نیروگاهی کشور و استان تنها راه تامین نیازها در بخش‌های مختلف صرفه‌جویی منطقی با کمک همه مشترکان است. وی تصریح کرد: خوشبختانه در قزوین همکاری مشترکان صنعتی، کشاورزی و خانگی با شرکت توزیع نیروی برق بسیار مطلوب است و در سال گذشته با پرداخت ۱۲ میلیارد ریال پاداش این همکاری‌ها بیشتر شد. احمدی‌یزدی، معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر نیز در این همایش گفت: با همکاری مشترکان صنعتی، کشاورزی و خانگی در سال گذشته با ۳ هزار مگاوات صرفه‌جویی برق از خاموشی ۱۰ استان جلوگیری شد.

وی افزود: با افزایش ۱۱ درصدی میزان مصرف برق در سال گذشته شاهد رونق تولید و اشتغال بودیم و جای خوشحالی دارد که بیشترین انرژی در حوزه صنعت و کشاورزی کشور مصرف می‌شود.معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: سال گذشته با همکاری استان‌های مختلف در مجموع ۵۳ هزار مگاوات مصرف برق داشتیم که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال جاری به ۵۶ هزار مگاوات افزایش یابد. احمدی ‌یزدی افزود: این میزان صرفه‌جویی معادل برق مصرفی ۱۰ استان کوچک همچون ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و شمالی، اردبیل و همچنین بیش از ظرفیت یک هزار مگاوات برق تولید شده در نیروگاه اتمی بوشهر است که از خاموشی ۱۰ استان جلوگیری کرد.

احمدی یزدی اضافه کرد: ۲۳ درصد از برق تولیدی کشور سهم روشنایی مشترکان است که اگر استفاده از لامپ‌های LED رایج شود می‌توانیم این میزان را تا یک سوم کاهش داده و به هشت‌درصد برسانیم.وی با اشاره به اجرای طرح‌های تشویقی برای واحدهای صنعتی همکار اظهار کرد: سال گذشته ۱۷۰ میلیارد تومان پاداش به مشترکان صنعتی که با شرکت توانیر همکاری داشتند پرداخت شد که این تسهیلات امسال نیز اختصاص داده می‌شود.وی اضافه کرد: با توجه به بخشنامه‌های صنعتی، کشاورزی و بازرگانی، واحدهایی که بتوانند بر اساس برنامه شرکت برق میزان مصرف خود را تا ۱۰ درصد کاهش دهند می‌توانند از تسهیلات تشویقی و تخفیف برخوردار شوند.