دنیای اقتصاد- یزد- محبوبه مظفری: در حاشیه برگزاری هفتمین جلسه شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، دفتر توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب وکارهای نوپای فاوا استان با حضور استاندار یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد، رئیس پارک علم و فناوری یزد و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات افتتاح شد. استاندار یزد در این جلسه گفت: با توجه به اجرای طرح تکاپو در استان، امیدواریم به‌زودی شاهد نتایج خوب و پیشرفت بیشتر استان در حوزه فناوری اطلاعات باشیم که این موضوع تنها با جدیت بیشتر میسر است.

سیدمحمد میرمحمدی با اشاره به وسعت فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات اظهار کرد: یزد دارای جایگاه و ظرفیت بسیار خوبی در این عرصه است و همکاری نهادها و دستگاه‌ها در به ثمر رسیدن طرح تکاپو ضروری است. وی با شایسته توصیف کردن مدل اولیه پیشبرد طرح تکاپو که توسط مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شد، خواستار هم‌افزایی بیشتر اعضا در اجرای این طرح شد.

رئیس پارک علم و فناوری یزد نیز در این جلسه گفت: صندوق پژوهش و فناوری مستقر در پارک، عاملیت‌های خوبی را از صندوق‌های متولی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد و می‌تواند طبق سیاست‌گذاری شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، منابع را به خوبی به این بخش هدایت کند. وی با اشاره به تنوع ارائه خدمات در صندوق پژوهش و فناوری اظهار کرد: پارک علم و فناوری یزد آمادگی کامل برای حمایت از طرح‌هایی با خطرپذیری بالا را دارد و از ایده‌های اجرایی در این زمینه استقبال می‌کند.پورسراجیان افزود: تعداد قابل توجهی از شرکت‌های مستقر در پارک، در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند و منابع صندوق پژوهش و فناوری می‌تواند به سهولت به این حوزه سوق داده شود.