دنیای اقتصاد - یزد: با توجه به شروع فصل گرما و لزوم مدیریت مصرف انرژی، نخستین نشست ستاد مدیریت مصرف برق استان یزد برای هم‌اندیشی مدیریت مصرف برق و پیک‌سایی، به میزبانی این شرکت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، در این نشست محمدحسن صباغزادگان، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، هدف از تشکیل این ستاد را انسجام‌بخشی به فعالیت‌های مدیریت مصرف شرکت‌های صنعت برق برشمرد و گفت: همکاری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های صنعت برق استان، از ارکان اصلی مدیریت مصرف برق، برای گذار از فصل گرما و کاهش خاموشی است و همچنین جلب همکاری مشترکان با بهره‌گیری از تجارب داخلی به‌منظور کاهش نیاز مصرف با استفاده از مدیریت مصرف بار صنایع، از دیگر اهداف اساسی برگزاری نشست‌ ستاد مدیریت مصرف برق استان یزد است.

وی با اشاره به گرمای تابستان امسال و اینکه پیک برق مصرف استان روز گذشته، زودتر از پیک‌بار مصرف کشور افزایش یافت و از مرز ۱۳۰۰ مگاوات گذشت، اظهار کرد: اجرای طرح ذخیره عملیاتی صنایع، اقدامی بسیار موثر برای گذار از پیک تابستان است و امسال به‌منظور کاهش مصرف انرژی در مقایسه با سال گذشته، مشارکت تمام بخش‌ها و صنایع در زمینه کاهش مصارف غیرضروری برای عبور از پیک‌بار ضروری است و با توجه به اینکه در چند سال اخیر پیک مصرف در مرداد رخ داده است؛ از این رو احتمال افزایش پیک مصرف وجود دارد و صنعت برق باید آمادگی لازم را داشته باشد. صباغزادگان به برگزاری جلسه هماهنگی با صنایع استان و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای عبور از پیک تابستان ۹۶ اشاره کرد و افزود: تعدادی از صنایع بزرگ استان از ‌اکنون برای مشارکت در طرح‌های پیک‌سایی به‌ویژه ماه‌های تیر و مرداد ۹۶ اعلام آمادگی کرده‌اند.

در ادامه این جلسه فاطمه زارع، رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای یزد به تشریح عملکرد شرکت برق منطقه‌ای در سال۹۶ و تجارب حاصل‌شده از تعامل با صنایع بزرگ پرداخت و افزود: پیش‌بینی می‌شود پیک مصرف استان در سال جاری با ورود صنایع جدید به ۱۴۳۰ مگاوات برسد. زارع با اشاره به اینکه سهمیه کاهش پیک شرکت در سال گذشته ۴۴ مگاوات بوده است؛ افزود: با هماهنگی و برگزاری جلسات متعدد با مشترکان، میزان همکاری صنایع در روز پیک‌بار کشور، به ۸۱ مگاوات رسید. وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های tou با جابه‌جایی ساعات پیک‌بار و اجرای طرح ذخیره عملیاتی با صنایع بزرگ، اجرای برنامه کاهش یا قطع برنامه‌ریزی‌شده صنایع و استفاده از ظرفیت نیروگاه چادرملو؛ پیک‌بار سال ۹۶ را بدون مشکل خاصی سپری کنیم.