غلامعلی شهمرادی در نشستی به مناسبت آغاز به‌کار طرح «مهرگان» افزود: با تدوین نقشه راه پنج ساله، برنامه‌هایی برای دیجیتالی شدن یکپارچه مخابرات طرح‌ریزی شده که بر اساس آن سرمایه‌گذاری کلانی از لحاظ توسعه فناوری به سمت تمام IP و تمام IT شدن در استان انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات طرح مهرگان افزود: در این طرح سرویس تانوما تحت عنوان FTTH به متقاضیان در شهرستان‌های گرگان و گنبد واگذار می‌شود و محدودیت‌های استفاده از سیم مسی در استفاده از اینترنت برای این دسته از مشتریان که سرویس تانوما به آنها واگذار می‌شود از بین رفته و این مشترکان می‌توانند سرویس اینترنت را بر بستر فیبرنوری و با کیفیت بسیار بالا و سرعت بالای ۵۰مگابیت برثانیه داشته باشند.

وی همچنین ویژگی‌های کمپین فروش ADSL با نام «رنگ باران» در قالب طرح «مهرگان» را تشریح کرد و افزود: محصول اینترنت مخابرات منطقه گلستان با بسته‌های متنوع براساس نیاز مشترکان طراحی شده و با بهره‌برداری از نرم‌افزار تخصصی DLMO پس از تست سرعت خطوط مشترکان، سرعت متناسب با خط به آنها تحویل داده می‌شود تا بتوانند از حداکثر ظرفیت خطوط خوداستفاده کنند. وی با تاکید بر مصرف بالای اینترنت ثابت مخابرات استان در مقایسه با استان‌های دیگر گفت: با استفاده روزانه حدود ۲۵ ترابایت از سوی مشترکان استان جزو استان‌های با مصرف بالا هستیم.

مدیر مخابرات منطقه گلستان با اعلام اینکه قبوض کاغذی تلفن ثابت تا پایان سال به‌طور کامل حذف خواهد شد، تاکید کرد: مشترکان تلفن ثابت با استفاده از سامانه پیامکی ۶۰۰۲۰۱۸۰۱۷ شماره تلفن ثابت خود را از طریق تلفن همراه خود پیامک کنند تا علاوه‌بر ارسال کارکرد قبوض تلفن ثابت از اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، به موقع بهره‌مند شوند. در پایان این نشست طرح «مهرگان» با ارائه سرویس FTTH و معرفی کمپین «رنگ باران» به شرکت‌کنندگان و تست سرعت خطوط به‌صورت نمادین رونمایی شد.