مسعود حق لطفی در جلسه‌ای به‌منظور بررسی راه‌های اجرای طرح TOD در این شهر گفت: قزوین به‌دلیل موقعیت مواصلاتی و اقتصادی که دارد و نزدیکی به تهران و در مسیر بودن چند استان کشور در زمینه حمل‌ونقل می‌تواند نقش ملی ایفا کند.

وی افزود: داشتن ۱۳۰ هزار دانشجو که از شبکه ریلی و جاده‌ای استفاده می‌کنند ایجاب می‌کند تا در توسعه این شبکه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم و برای آینده فکر کنیم. مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآور شد: بازدید ۵۷۰ هزار نفر از بناهای گردشگری استان در نوروز نشان می‌دهد ظرفیت‌های خوبی در این عرصه داریم و با داشتن ایستگاه قطار و دو خطه شدن مسیر تهران به قزوین و نیز طرح راه‌آهن قزوین به رشت گام مهمی در توسعه شبکه ریلی برداشته شده است.

حق‌لطفی اظهار کرد: یکپارچه‌سازی حمل‌ونقل برون شهری از اولویت‌های این اداره است و امسال دو خطه شدن محور قزوین به تهران، افتتاح محور قزوین به رشت و تکمیل دو خطه شدن راه‌آهن قزوین به زنجان ظرفیت‌های استان را بالا می‌برد.

وی گفت: راه‌آهن قزوین به زنجان ۵۳ درصد پیشرفت دارد و با تکمیل آن باید توسعه ایستگاه راه‌آهن نیز عملیاتی شود تا جوابگوی نیازها باشد. وی گفت: این طرح با همکاری شهرداری، راه و شهرسازی و استانداری عملیاتی می‌شود و از سال ۹۰ کلید خورده و در سال گذشته در بازدید وزیر راه و شهرسازی مورد موافقت نهایی قرار گرفته است. مدیرکل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: طرح TOD در کشور تاکنون اجرایی نشده و نخستین استانی هستیم که در این زمینه وارد فاز عملیاتی شده‌ایم و امیدواریم با عزم جدی و با استفاده از دیدگاه کارشناسی کشور ژاپن که در این عرصه دارای تکنولوژی بالایی است بتوانیم کار ارزشمندی را در قزوین اجرا کنیم.