فراخوان سرمایه‌گذاری در همدان‌

از سوی دیگر شهروندان با سرمایه‌گذاری در طرح‌های شهری تعلق‌خاطر بیشتری به شهر خود خواهند داشت و خود را در مدیریت آن سهیم خواهند دید. مهران‌حاجیان، سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری گفت: در اجرای سیاست خودکفایی و برای جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت شهروندان در انجام طرح‌های عمرانی و مصوب شورای اسلامی شهر همدان و رفع موانع اجرایی در این زمینه و کسب درآمدهای پایدار برای شهرداری همدان و ارتقای کمی و کیفی طرح‌های شهری، تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و با دید حمایت از تمام سرمایه‌گذاران در شهر همدان، سازمان سرمایه‌گذاری و مدیریت طرح‌های مشارکتی شهرداری تاسیس شد و شروع به فعالیت کرد.

ایجاد زمینه‌های لازم برای اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی که با مشارکت سرمایه‌گذاران انجام می‌شود، بررسی و مطالعات لازم برای شناخت طرح‌های قابل مشارکت با شهروندان و سرمایه‌گذاران برای اهداف سازمان، تهیه زمین و اموال غیر‌منقول (عرصه و اعیان) اعم از خرید، اجاره، تملک یا از طریق دوایر دولتی یا بخش خصوص برای اجرای طرح‌ها، قبول مشاوره، نظارت در اجرای طرح‌ها و سرمایه‌گذاری و مشارکت با بانک‌ها و اشخاص حقیقی یا حقوقی، برابر مقررات با اخذ مجوز از مراجع قانونی ذی‌ربط و با رعایت قانون تنظیم بازار غیر‌متشکل پولی مصوب ۱۳۸۳ از جمله اهداف سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری همدان است. سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری همدان همان‌طور که از نام آن پیدا است مسوولیت سرمایه‌گذاری طرح‌ها و ایده‌ها و مشارکت‌های شهروندان در زمینه‌های سرمایه‌گذاری را دارد و به دستور شهردار و تایید شورای شهر ما طرح‌های زیادی را برای ارائه به سرمایه‌گذاران و فرصت‌های متعددی را برای ارائه به سرمایه‌گذاران آماده کرده‌ایم.

در تلاش هستیم این فرصت‌ها را ایجاد کنیم و باعث رونق و آبادی بیشتر شهرمان شویم. در این زمینه موارد مهمی را که در دست اقدام است با رسانه‌ها هماهنگ می‌کنیم تا آن را برای سرمایه‌گذاران و شهروندانی که علاقه‌مند به مسائل مشارکتی و سرمایه‌گذاری هستند آماده کنند. بخشی از اقداماتی که انجام شده این است که به همت سازمان سرمایه‌گذاری تایید شورای تاکید شورا پنج نقطه از شهر همدان غرفه‌های زیبای توریستی و گردشگری شروع به ساخت شده است. این غرفه‌ها در میدان قائم گنجنامه، میدان باباطاهر و میدان هگمتانه در حال انجام است که افرادی که در این زمینه تخصص دارند بتوانند غرفه‌های شکیل و زیبایی بسازند و تسلط کامل به زبان انگلیسی داشته باشند و به مسائل گردشگری آشنایی داشته باشند و بتوانند از لحاظ سرمایه‌گذاری هتل‌ها کاروانسراها هتل آپارتمان‌ها را حمایت کنند که این فراخوان آماده و مشخص شده است.

ما آماده جذب سرمایه‌گذار برای احداث بوستان‌های آبی سر پوشیده و باغ پرندگان هستیم. زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در کنار میدان فرودگاه طراحی شده و آماده جذب سرمایه‌گذار است. در نقاط جنوبی شهر مثل سعیدیه جنوبی، استادان، اعتمادیه و شهرک محمدیه جایگاه سوخت وجود ندارد و پمپ بنزین سریع‌النصب نیاز مبرم شهر ماست و به تقلید از کلان شهرهایی مانند قم و اصفهان در صدد ایجاد جایگاه سوخت سریع النصب برآمده‌ایم و برای برطرف کردن و کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا کمک شایانی می‌کنیم.