وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در دوره جدید تصمیم بزرگی برای استان خراسان جنوبی اتخاذ کرده است، خاطرنشان کرد: در سفر بهمن‌ماه فتاح رئیس بنیاد مستضعفان به خراسان جنوبی، درمیان به‌عنوان شهرستان هدف به‌‌منظور الگوسازی برای رفع محرومیت بر عهده این بنیاد قرار گرفت. رئیس سازمان اموال و املاک بنیادمستضعفان انقلاب اسلامی گفت: با اتخاذ این تصمیم، بنیاد مستضعفان خدمات مختلف عمرانی، فرهنگی، زیربنایی و عام‌المنفعه در شهرستان درمیان، شهرقسهتان و بخش مرکزی این شهرستان انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: در سفر اخیر رئیس بنیاد مستضعفان به استان و دیدار با نماینده ولی‌فقیه، مسوولان و اصحاب رسانه مطالباتی مطرح شد که بر این اساس و تاکید فتاح مبنی بر اینکه «به استان خراسان جنوبی بروید و تصمیم انقلابی به نفع مردم بگیرد» این سفر صورت گرفت و خوشبختانه نتایج خوب و ارزشمندی برای مردم و توسعه استان در پی داشته است. وی گفت: در این سفر با استاندار خراسان جنوبی دیدار و گفت‌وگوهای کاری و ارزنده‌ای صورت گرفت و در جلسه ۸ ساعته با مسوولان اجرایی استان، آنچه با موضوع بنیاد و مشکلات پیش‌رو مرتبط بود مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای اجرایی اتخاذ شد.

رئیس سازمان اموال واملاک بنیادمستضعفان انقلاب اسلامی اظهار کرد: در این جلسه تقاضا و مشکلات ۳۱ دستگاه اجرایی استان همچون آموزش وپرورش، دانشگاه‌های استان، مسکن و شهرسازی، جهادکشاورزی، کمیته امداد و بهزیستی مورد بررسی قرار گرفت و اتخاذ تصمیم شد. وی مالکیت قنوات و بهره‌برداری آن که در روستاها که در اختیار بنیاد قرار دارد، افزایش محدوده خدماتی روستاها برای اجرای طرح‌های هادی و در اختیار قراردادن زمین به بنیاد مسکن با ۵۰ درصد قیمت برای توسعه طرح‌های هادی روستایی و مشکلات مربوط به برخی از تعاونی‌ها که ملک آنها متعلق به بنیاد بوده و در آن ساخت وساز شده است از مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای قانونی و اجرایی مصوب شد. رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ادامه داد: در این سفر مصوبه‌ای در۳۰بند، مشکلات فراروی خراسان جنوبی بررسی، اتخاذ تصمیم و حل‌وفصل شد. مرتضوی با اشاره به تصمیم‌گیری برای بهره‌برداری بهینه بناهای تاریخی در محدوده شهری افزود: دیوار یخی به شهرداری بیرجند برای اجرای طرح‌های توسعه وفضای سبز، خانه مادر علم به میراث فرهنگی و ارگ بهارستان نیز به آب منطقه‌ای خراسان جنوبی واگذار شد و برای سایر ابنیه تاریخی آماده واگذاری به دستگاه‌های بهره‌بردار هستیم. وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان آمادگی دارد بخشی از اشیای تاریخی استان را برای ایجاد موزه در استان منتقل کند، اظهار کرد: علاوه‌بر این تمام درآمدهای حاصل از فروش املاک و محصولات بنیاد در استان صرف و در آینده نیز بخشی از منابع کلان آن در شهرستان درمیان سرمایه‌گذاری می‌شود.

رئیس سازمان اموال و املاک بنیادمستضعفان انقلاب اسلامی گفت: به‌‌منظور توسعه جاده منتهی به تفرجگاه بند دره نیز مقرر شد از زمین‌های بنیاد که در این مسیر قرار دارد از هر طرف ۲۰متر توسعه وتعریض و مسیر منتهی به بنددره بازگشایی شود.

مرتضوی ادامه داد: در زمینه املاک با کاربری عمومی در شهر بیرجند مقرر شد ۵۰ درصد رایگان به دستگاه‌های بهره‌بردار برای تقویت زیرساخت اختصاص یابد و ۲۰ درصد املاک با کاربری عمومی به شهرداری و ۳۰ درصد بقیه تغییرکاربری صورت گیرد و منابع حاصل شده در استان هزینه شود.