منصور رضوانی‌جلال اظهار کرد: در گذشته ۲۵ تا ۲۷ درصد از محصول سیب‌زمینی افت داشت؛ درحالی‌که امروز بیش از هفت ماه در سردخانه نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان یک میلیون تن سیب‌زمینی تولید می‌شود، افزود: استان همدان ۲۵ درصد از سیب‌زمینی کشور را تولید می‌کند که مقداری از آن خوراکی است و باید در کشور توزیع شود ضمن اینکه همدان بارانداز سیب‌زمینی کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه قدرت نگهداری سیر در همدان کم است، تصریح کرد: این یکی از نقاط ضعف استان همدان است که قدرت نگهداری سیر در استان پایین بوده و لازم است سرمایه‌گذاران ورود کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان درباره ایجاد شهرک سیرکاران، اظهار کرد: تعاونی سیرکاران منطقه‌ای را برای شهرک سیرکاران پیشنهاد داده است و ما موافق ایجاد شهرک سیرکاران همراه با فرآوری سیر هستیم.

رضوانی جلال با تاکید بر اینکه احداث گلخانه یکی از مولفه‌های جهش تولید و سند راهبردی استان همدان بوده است، خاطرنشان کرد: هر سال هفت تا هشت هکتار گلخانه در استان همدان ایجاد می‌شد درحالی‌که اکنون به ۷۰ هکتار در سال ارتقا پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه تمامی گلخانه‌های موجود در شهرک‌ها مجوزهای زیرساختی دارند، تصریح کرد: زیرساخت ۲۳۰ هکتار گلخانه در استان همدان ایجاد شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال ۵ هزار تن کلزا در استان تولید خواهد شد، درباره کاهش سطح کشت کلزا در استان اظهار کرد: در همدان به علت اینکه قیمت کلزا نسبت به کشت‌های رغیب کمتر است کشاورزان با وجود اینکه کلاس‌های ترویجی زیادی هم برگزار شده اما تمایلی به کشت کلزا ندارند درحالی‌که باید کشاورزان را متقاعد کنیم به سمت کشت کلزا بروند.

وی افزایش قیمت کلزا، اعلام به موقع قیمت کلزا و حمایت بیشتر از کلزاکاران را از اقدامات مورد نیاز به منظور افزایش سطح زیرکشت کلزا در استان دانست و تاکید کرد: یکی از آیتم‌های جهش تولید افزایش کشت کلزا است.

رضوانی‌جلال با بیان اینکه سه واحد دامداری بزرگ در استان درحال پیگیری است، افزود: عملیات اجرایی یک واحد دامداری در درگزین آغاز شده، یک واحد در قهاوند درحال استعلامات نهایی است و یک واحد در ملایر موافقت‌نامه‌های اولیه را گرفته که این سه واحد در تولید گوشت قرمز و شیر جهش بزرگی ایجاد خواهد کرد.