علی‌اکبر اکبری‌راد در جلسه کمیته فنی اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان که در محل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان‌جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به‌منظور اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از محل منابع صندوق توسعه ملی اجرا می‌شود. وی گفت: از زمان آغاز طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان، نظارت‌های لازم بر روند اجرای طرح نیز آغاز شده و لازم است این کار به‌صورت مستمر و دقیق انجام گیرد.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به پرداخت 400 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در 11 شهرستان استان از این محل افزود: اکنون 46 طرح در چهار بانک عامل درحال بررسی بوده که در صورت داشتن شرایط دریافت تسهیلات اقدام خواهد شد.

 اکبری‌راد از مدیران بانک‌ها و موسسات مالی توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در استان خواست برای جذب تسهیلات مرحله پنجم در استان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی که در کمیته فنی مورد تایید قرار می‌گیرد باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود و همچنین بانک‌های عامل نسبت به جذب اعتبارات از طریق مرکز اقدام کنند، افزود: در برخی طرح‌ها باید قبل از طرح در کمیته فنی به‌صورت میدانی نیز بررسی توسط اعضای کمیته صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، صرفا به طرح‌های دارای توجیه اقتصادی و اشتغال‌زا پرداخت می‌شود و تلاش می‌کنیم ادامه اجرای این طرح را نیز به‌صورت کارشناسی و با نتیجه‌بخشی بهتر در استان اجرا کنیم تا از طریق آن، هدف دولت در تثبیت جمعیت روستایی، ایجاد اشتغال در روستاها و جلوگیری از ایجاد حاشیه‌نشینی در شهرها تامین شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه داد و گفت: تعداد طرح‌های ارسال شده به بانک‌های عامل 2 هزار و989 با پیش‌بینی اشتغال 8 هزار و114 نفر و میزان تسهیلات 470 میلیارد تومان است که 2 هزار و943 طرح با پیش‌بینی اشتغال 6 هزار و980 نفر با مبلغ تسهیلات 400 میلیارد تومان مصوب شده است.

غلامرضا اشرفی درباره مبلغ پرداخت شده به طرح‌های اشتغال روستایی از سوی بانک‌های عامل طرح اظهار کرد: از طرح‌های ارسالی تعداد 2 هزار و919 طرح با پیش‌بینی اشتغال ۶ هزار و ۸۰۲ نفر و میزان 384 میلیارد تومان تسهیلات تاکنون پرداخت شده است.

وی گفت: تعداد۱۷ طرح که درخواست آنها توسط دستگاه‌های اجرایی برای طرح در کمیته فنی واصل شده بود مربوط به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و جهادکشاورزی هم بررسی شد.