وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در قالب طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی اظهار کرد: طرح تعادل‌بخشی از سال ۸۲ در استان آغاز شده و با بستن چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز، نصب کنتورهای هوشمند و راه‌اندازی گشت‌های نظارتی تلاش کرده‌ایم با مدیریت منابع آبی در مسیر حفظ و صیانت از آب‌های زیرزمینی گام برداریم.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون با کشف و ضبط ۳۵۰ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز، انسداد و پلمب ۲۷۲۸ حلقه چاه و پر کردن ۴۴۵ حلقه چاه بدون پروانه،  زمینه صرفه‌جویی بیش از ۵۶۰ میلیون مترمکعب آب در استان مهیا شده است. این اقدامات در کنار تجهیز ۶۰ درصد چاه‌های مجاز استان به کنتورهای هوشمند سبب شده تا ضمن پیشگیری از افت سطح آب‌های زیرزمینی، افت یک متر و ۶۸ سانتی‌متری را نیز متوقف کرده و آن را به صفر برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با اشاره به کاهش میزان بارش‌ها و بروز خشکسالی در استان یادآور شد: سال گذشته میزان ورودی به سد طالقان ۱۶ مترمکعب در ثانیه بود که در سال‌جاری با توجه به شرایط خشکسالی این میزان به حدود ۵ مترمکعب در ثانیه کاهش یافته است. همچنین در سال گذشته حجم آب سد ۴۱۸ میلیون مترمکعب بوده درحالی‌که امسال این میزان به حدود ۲۸۹ میلیون مترمکعب رسیده است.