وی اضافه کرد: با کاهش بارش‌ها در فصل خشکسالی و از مدار خارج شدن نیروگاه‌های برقابی، کمبود تولید احساس می‌شد از این رو در نخستین گام فعالیت رمزارزهای مجاز هم ممنوع شد و برای شناسایی رمز ارزهای غیرمجاز هم گشت‌های مختلفی بسیج شدند. قافله‌باشی یادآور شد: در یک بازرسی موفق شدیم ۱۹۵۰ دستگاه ماینر را که در یک شرکت تولیدی صنعتی به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود شناسایی کنیم.

قافله‌باشی گفت: در یک واحد دامداری در منطقه بوئین‌زهرا که تعطیل شده و فعالیت نداشت هم ۲۰۰ دستگاه ماینر کشف شد که البته در مدار استخراج قرار نداشت اما آماده استخراج بود.

قافله‌باشی اظهار کرد: همچنین موفق شدیم با همکاری مشترک اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی و شرکت توزیع نیروی برق و شرکت گاز بیش از ۴۶۵۱ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف و ضبط کنیم.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآور شد: غیر از موارد یاد شده در ابتدای سال هم تعداد ۳۰۶ دستگاه رمزارز غیرمجاز شناسایی و کشف شده بود که در مجموع حدود ۵ هزار ماینر در سال‌جاری کشف و ضبط شده است.

وی اظهار کرد: در شرایط کنونی بدون تردید خروج رمزارزها از مدار استخراج می‌تواند به کاهش خاموشی‌ها کمک کند از این رو از شهروندان درخواست می‌کنیم در صورت اطلاع از مکان نصب ماینر و تولید و استخراج رمزارز مراتب را به شرکت توزیع نیروی برق اطلاع دهند و از پاداش‌های یک‌میلیون تا سقف ۱۰میلیون تومانی این شرکت (بر اساس میزان کشف ماینر) برخوردار شوند.