محمدجواد صالحی‌نژاد  افزود: اعتبار مورد نیاز گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری، ۶۰۰ تا ۷۰۰هزار میلیارد ریال برآورد شده و در صورت تخصیص سالانه ۱۵۰هزار میلیارد ریال در مدت پنج سال، گام دوم این طرح ملی و زیربنایی به سرانجام نهایی می‌رسد.

وی گفت: مطالعات گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان در ۲۵۵هزار هکتار شروع شده و امیدواریم به محض پایان مطالعات، در نخستین مرحله بتوانیم نوسازی و تجهیز۴۰ هزار هکتار از اراضی کم‌بازده‌ را که شبکه‌های اصلی آبرسانی در آن بین ۳۰ تا ۷۰درصد اجرایی شده شروع کنیم. مدیرعامل موسسه جهادنصر از موافقت وزارت نیرو با تخصیص آب گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان خبر داد و افزود: خوشبختانه تخصیص آب از اواخر سال برای گام دوم این طرح پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: سازوکاری در این زمینه پیشنهاد شده است که در حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیران جهادکشاورزی و نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه، منابع مورد نیاز بررسی می‌شوند تا شاهد اجرای گام دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان باشیم. مدیرعامل موسسه جهاد نصر وابسته به وزارت جهادکشاورزی گفت: برای اجرای گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری از بهترین مشاوران و پیمانکاران بومی ‌استفاده خواهد شد.

وی استفاده از روش‌های نوین آبیاری برای صرفه‌جویی در مصرف آب و جلوگیری از تبخیر، طراحی و اجرا با استفاده از پیمانکاران رتبه یک (بومی) و مشارکت بهره‌برداران بومی ‌را از  برنامه‌ها و رویکردهای موسسه جهاد نصر در اجرای گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان اعلام کرد.