فریدون بابایی‌اقدم در حاشیه بازدید از طرح قطار شهری تبریز گفت: از زحمات فعالان سازمان قطار شهری که سال‌ها است به دور از چشم شهروندان و زیر زمین مشغول کار هستند، تشکر می‌کنم. وی با بیان اینکه تبریز یکی از شهرهای آلوده کشور است، افزود: امیدواریم با مجموعه قدم‌هایی که در حوزه گسترش حمل و نقل عمومی به ویژه مترو برداشته می‌شود، شاهد اتفاقات خوب در شهرمان باشیم. وی با اشاره به جلسه ویژه شورای اسلامی شهر درخصوص قطار شهری گفت: در این جلسه که با حضور مدیران شرکت بهره‌برداری و سازمان قطار شهری برگزار شد آخرین مشکلات و پیشرفت‌های طرح اعلام و بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های انجام گرفته در قطار شهری چون در زیر زمین است برای شهروندان قابل مشاهده نیست، گفت: این حوزه یکی از حوزه‌هایی است که فعالیت‌ها دیده نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز یادآور شد: در سال ۹۷ گزارشی از روند پیشرفت مترو تبریز ارائه شد که بر اساس آن ایستگاه‌ها حدود ۳۰درصد پیشرفت داشتند، اما اکنون ایستگاه‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ بیش از ۸۰درصد پیشرفت کرده‌اند.

بابایی‌اقدم همچنین بازبینی معماری داخلی ایستگاه‌ها توسط کمیته‌ای تخصصی را یک اقدام ارزشمند برای احیای معماری اصیل ایرانی- اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه تاکید شورای ششم شهر تبریز تکمیل خط یک مترو تبریز است، افزود: در بودجه امسال ۷هزارمیلیارد ریال برای مترو در نظر گرفته شده که اگرچه نوسانات اقتصادی کارمان را سخت‌تر می‌کند، اما ما اعضای شورا هر کمکی که از دست‌مان بربیاید برای تکمیل هرچه زودتر خط یک انجام می‌دهیم.

بابایی‌اقدم با بیان اینکه در برخی ایستگاه‌ها مشکلات تملکی وجود دارد،  گفت: با همکاری شهردار سعی خواهیم‌ کرد تملکات انجام ‌شود و تا پایان سال‌جاری ایستگاه‌های باقی مانده خط یک نیز به صورت کامل تکمیل شود.

این عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به اقدامات انجام‌گرفته در خطوط ۲ و ۳ قطار شهری تبریز گفت: این خطوط نیز در حال اجرا هستند که با برخی نواقص روبه‌رو هستند، اما سعی خواهیم کرد این مشکلات نیز رفع شود.

وی گفت: سعی خواهیم کرد قطار شهری پای ثابت جلسات کمیسیون‌های تخصصی باشد تا انتظارات شهروندان به صورت کامل تحقق یابد.