سعید دشتی‌‌‌زاده با بیان اینکه اولویت شرکت آبفا دفع فاضلاب ،سپس دفع آب‌‌‌های سطحی است، گفت: قطعا با این اقدامات و تجهیزاتی که نصب شده نباید مشکلات سال‌های گذشته تکرار شود.

وی تصریح کرد: نگاه به نقاط پرخطر نگاه پدافندی است. در این خصوص اقدامات خوبی انجام شد به گونه‌ای که ظرفیت سه ایستگاه پمپاژ فاضلاب غرب اهواز که تقریبا ۸۰‌درصد مشکلات غرب اهواز را حل می‌کنند، ۳۰ تا ۳۵‌درصد افزایش یافته است.  وی ادامه داد: اهواز حدود ۲۲۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب دارد که حدود ۱۰۰۰ کیلومتر آن سنتی است. از مردادماه دو پیمانکار در غرب و شرق اهواز لایروبی خطوط را به صورت سنتی آغاز کردند و تلاش می‌شود نقاط حادثه خیز لایروبی شوند. تاکنون ۲۲۵ کیلومتر از این خطوط معادل ۱۱‌درصد لایروبی شده‌‌‌اند.

دشتی‌‌‌زاده با اشاره به وضعیت کیفیت آب گفت: ۸۵ تا ۹۰‌درصد آب تصفیه‌‌‌خانه‌‌‌های اهواز از منابع بالادستی یعنی از طرح غدیر، سد کرخه، آب حیات، چاه‌های گلالک شوشتر و کانال سلمان تامین می‌شود. با توجه به خشکسالی دبی رودخانه کارون کاهش یافته است و با مشکلات خاصی مواجه شدیم اما با تمهیدات اندیشیده شده، این شرایط کنترل شد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز در زمینه وضعیت تصفیه‌‌‌خانه فاضلاب شرق اهواز نیز اظهار کرد: قسمت عمده تصفیه‌‌‌خانه فاضلاب شرق اهواز انجام شده است که تنها بحث خط انتقال ورودی به ایستگاه پمپاژ که باید از سه خط راه‌آهن انجام شود، باقی‌ مانده است.

وی درباره طرح‌‌‌های دفع آب‌‌‌های سطحی گفت: به این منظور حدود ۳‌میلیارد تومان از منابع جاری برای بازسازی تابلو برق ۱۱۰ ایستگاه پمپاژ هزینه شده است.  دشتی‌زاده با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در جلوگیری از آبگرفتگی بحث تامین پمپ و افزایش ظرفیت ایستگاه‌های پمپاژ است، اظهار کرد: در دو ماه گذشته حدود ۱۷۰ الکتروپمپ ایستگاه‌های پمپاژ تعمیر و بازسازی شدند. ۷۰ دستگاه پمپ جدید نیز خریداری شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نیز اجرای طرح توسعه خطوط انتقال فاضلاب و احداث ایستگاه‌‌‌های پمپاژ با مبلغ یک‌هزار و ۷۴۰‌میلیارد تومان را آغاز کرده است که بر اساس قرارداد منعقد شده، مدت زمان اجرای این طرح سه سال است که امیدواریم با تکمیل این طرح در مدت مقرر، پیشرفت طرح جامع فاضلاب اهواز ۲۰‌درصد افزایش پیدا می‌کند و از ۴۲‌درصد کنونی به ۶۲‌درصد خواهد رسید.

دشتی‌زاده ادامه داد: در قالب این پروژه ۱۰۸ کیلومتر خطوط فاضلاب اجرا می‌شوند که ۱۱ کیلومتر از این خطوط به صورت میکرو تونل (زیرزمینی) خواهد بود. احداث ۱۵ ایستگاه و اورهال کردن ۱۰ ایستگاه پمپاژ فاضلاب نیز در قالب این طرح اجرا می‌شود.