وی افزود: برق خوزستان وابستگی زیادی به نیروگاه‌‌‌های برق آبی دارد که در خشکسالی‌‌‌هایی مانند امسال مشکلاتی ایجاد می‌کند و باید برای رفع این مشکل در کنار حفظ نیروگاه‌‌‌های برق آبی به سمت احداث نیروگاه‌‌‌های جدید به‌ویژه در شمال خوزستان برویم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: در برنامه‌‌‌ای که وزیر نیرو برای ایجاد بیش از ۳۵‌هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در چهار سال پیش رو دارد، خوزستان نقش و جایگاه خاصی دارد و سهم زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. حائری با بیان اینکه برای توسعه زیرساخت‌‌‌های صنعت برق در این منطقه تصمیم‌‌‌های مهمی اتخاذ شده است، گفت: بنا شده در جهت تقویت شبکه و پایداری برق، یک پست برق ۴۰۰ کیلوولت در شوش احداث شود که به زودی ابلاغیه آن به برق منطقه‌‌‌ای خوزستان ارسال می‌شود تا عملیات احداث آن آغاز شود. وی ادامه داد: احداث این پست در پایداری شبکه برق شمال خوزستان تاثیر بسزایی خواهد داشت و باعث تکمیل رینگ ۴۰۰ کیلوولت منطقه نیز می‌شود. حائری تصریح کرد: احداث نیروگاه ۴۲ مگاواتی یکی دیگر از مصوبات امروز است که بنا شده زمین مورد نیاز آن با همکاری فرمانداری شوش تامین و روند احداث این نیروگاه آغاز شود. معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار کرد: همچنین بنا شده برای نصب ترانس دوم پست آهودشت، خط دو‌مداره ۱۳۲ کیلوولت هفت تپه توانا برای تقویت این پست احداث شود.

وی گفت: همچنین قرار است در ۸ ماه آینده شبکه فشار متوسط کل شهرستان شوش مجهز به کابل خودنگهدار شود و شهرستان کرخه نیز کابل خودنگهدار آن تکمیل و به پایان برسد.