او با ابراز خرسندی از پایان منع صدور روادید، ادامه داد: آژانس‌‌های مسافرتی برای یک سال آینده در حال بازاریابی هستند؛ اما برای تسریع جذب گردشگر خارجی نیاز به برنامه‌‌ریزی و تبلیغ در حوزه طبیعت‌‌گردی داریم. آذری با اشاره به گرایش بک‌‌پکرهای خارجی (گردشگرانی که با کوله‌پشتی سفر می‌کنند)  به مناطق طبیعی ایران تصریح کرد: امروزه این‌ گونه گردشگری رویکردی نو در دنیا به‌‌شمار می‌‌رود و ایران نیز با وجود فرهنگ‌‌های متعدد بومی و فولکلور، روستاهای غنی و لایه‌های مردم‌‌شناسی از پتانسیل رقابتی ویژه‌‌ای در این گونه گردشگری برخوردار است. این مدرس طبیعت‌‌گردی افزود: به دلیل ساختار طبیعت‌‌گردی ایران و برگزاری تورهای ماجراجویانه در محیطی بکر باید امنیت روانی در گردشگری ماجراجویانه تامین شود.

او همچنین بر معرفی و تبلیغ مسیرهای نو تاکید کرد و گفت: آژانس‌‌ها آشنایی چندانی با مناطق مختلف کشور ندارند. مزیت رقابتی کشور ما گردشگری تجربه‌‌گرا است و معرفی جاذبه‌ها و مسیرهای جدید می‌تواند به سرعت کوله‌‌گردهای زیادی را وارد کشور کند.

رئیس جامعه حرفه‌‌ای موسسات آموزش گردشگری خاطرنشان کرد: پیش از شیوع کرونا شاهد کوله‌گردهای بسیاری در بوم‌‌گردی‌‌های مناطق مختلف کشور بودم و احتمال می‌‌دهم بهار و تابستان را با کوله‌گرد بگذرانیم. آذری با اشاره به تغییر رویکرد نگاه دولتی به گردشگری افزود: با وجود اینکه در چندسال اخیر نگاه دستگاه‌های دولتی به گردشگری تخصصی شده، اما جا دارد که در این زمینه کارهای بیشتری صورت گیرد.

این مدرس طبیعت‌‌گردی تصریح کرد: در کنار حضور در نمایشگاه‌های عمومی بین‌المللی، شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی طبیعت‌‌گردی و کنفرانس‌‌های بین‌المللی می‌تواند موجب معرفی ظرفیت‌‌های ایران به دنیا شود.