دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: طرح پزشک خانواده شهری در استان هرمزگان به عنوان پنجمین استان کشور از اواخر آذرماه اجرایی می‌شود. دکترمحمد شکاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان در نشست راهبردی پزشک خانواده با بیان اینکه تاکنون روند مناسبی در راه اجرای این طرح در استان داشته‌ایم، افزود: تاکنون بیش از ۸۰ درصد مردم در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند. وی با اشاره به اینکه هرمزگان از جمله استان‌های پیشرو در اجرای این طرح به شمار می‌رود، گفت: تاکنون ۶۰۸ هزار و ۶۹۲ نفر در هرمزگان در این طرح ثبت نام کرده‌اند که این افراد باید از ۱۶ آذر ماه تا ۲۵ همین ماه به سایت مربوطه مراجعه و نسبت به تعیین محدوده زندگی خود و پزشک خانواده خود از طریق این سایت اقدام کنند.

وی تاکید کرد: طبق جدول زمان‌بندی مربوطه که از اوایل آذر آغاز شده سازمان‌های بیمه‌گر نیز باید تا قبل از ۱۶ آذر با پزشکان متقاضی برای شرکت در طرح پزشک خانواده عقد قرارداد کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان از جمله مزایای اجرای این برنامه مهم را رایگان بودن ویزیت، تزریقات و دارو در سطح یک دانست. استاندار هرمزگان نیز در این نشست گفت: پس از وقفه ایجاد شده در اجرای طرح پزشک خانواده، هرمزگان به عنوان نخستین استان آمادگی اجرای این طرح را دارد. ابراهیم عزیزی با بیان اینکه برنامه طرح پزشک خانواده از ابتدا در پنج استان آغاز شد، اظهار کرد: درصورت به ثمر رسیدن این طرح می‌توان از‌آن به عنوان یکی از اقدامات بزرگ در برنامه پنجم توسعه یاد کرد.