دنیای‌اقتصاد- کرمانشاه- الهام اکبری: استاندار کرمانشاه گفت: با اجرای کامل مصوبات سفر مقام معظم رهبری (مد‌ظله العالی) شاهد توسعه همه جانبه و بیش از پیش استان در کلیه زمینه‌ها خواهیم بود. درخصوص پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان به ریاست مهندس سید دادوش‌هاشمی استاندار کرمانشاه و با حضور دکتر سید‌شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی کشور جلسه‌ای برگزار شد.

مهندس‌هاشمی در ابتدای این نشست گفت:پاییز سال گذشته مردم استان کرمانشاه میزبان قدوم خیر آفرین مقام عظمای ولایت بودند که از پرتو سفر آن حضرت مصوبات گرانسنگی نصیب مردم استان شد.

وی افزود: سفر مقام مظم رهبری به استان کرمانشاه در تاریخ ولایتمداری مردمان این استان ثبت و ضبط شده است از این‌رو وظیفه ما مسوولان استانی است که با اجرای به موقع و تسریع در روند اجرایی این مصوبات بوی عطر شمیم یار را صیانت و پاس بداریم.

استاندار کرمانشاه در ادامه ضمن برشمردن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان، خاطرنشان کرد: استان مرزی کرمانشاه در حال حاضر قریب به ۵۰ درصد از صادرات به کشور عراق را تامین می‌کند و قطعا خواهد توانست مسیر و راه توسعه تجارت خارجی را با دیگر کشورهای همسایه بسط و گسترش دهد.

وی همچنین جایگاه ویژه استان را در زمینه صادرات محصولات کشاورزی عمده عنوان کرد و گفت: موقعیت استان کرمانشاه در زمینه تولیدات کشاورزی از قبیل جو، نخود، گندم و ذرت حائز اهمیت خاصی است.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در استان اشاره کرد و گفت: خدمات ارزنده دولت خدمتگزار در جای‌جای استان محسوس و قابل توجه است که ان‌شاءالله ما مسوولان استانی درتلاش هستیم با همت و تلاش مضاعف در صفرترین نقطه مرزی استان مبادلات تجاری و اقتصادی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: دولت توانسته است با رفع محرومیت‌ها؛ توانمندی‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی را در تمام استان‌های کشور شکوفا سازد.

مهندس‌ هاشمی همچنین اقدامات زیربنایی در استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: پروژه‌های متعددی در استان در حال اجرا و بهره‌برداری هستند که به یاری خداوند متعال در دولت دهم شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها هستیم.

وی همچنین طرح‌های راه کربلا، راه‌آهن کرمانشاه به خسروی و بهره‌برداری از کارخانجات پتروشیمی و گاز اتیلن و همچنین افتتاح پروژه‌های مسکن مهر را از کارهای در دست اجرا در استان عنوان کرد.