دنیای‌اقتصاد - قزوین- مهرداد نوری: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از اختصاص ۲۴۸ میلیارد ریال تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط استان خبر داد.

عبدالقهار ناصحی افزود: قزوین در اعطای این بخش از تسهیلات به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است. وی گفت: تاکنون از این میزان تسهیلات معرفی شده به بانک مبلغ ۱۹۱ میلیارد ریال از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی جذب شده که مابقی در مرحله تکمیل واحدها و دریافت مرحله‌ای یا تکمیل پرونده در بانک‌ها جهت دریافت تسهیلات می‌باشند.

وی در ادامه افزود: کمک‌ها و تسهیلات ارائه شده به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط با اهداف بهبود کیفیت، بهره‌وری، عارضه یابی، کاهش هزینه‌های تولید، اصلاح ساختار و توسعه بازار صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به میزان منابع مالی قابل ارائه به واحدهای صنعتی افزود: با توجه به محدودیت اعتبارات ابلاغی از سوی سازمان متبوع و حجم متقاضیان استفاده از تسهیلات، اولویت‌های طرح‌ها برای سرمایه در گردش، طرح توسعه، تکمیل و بازسازی واحدهای صنعتی، در کمیته ارزیابی طرح‌ها مطرح می‌شود و طرح‌های با توجیه اقتصادی و پیشرفت فیزیکی بالاتر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

ناصحی در ادامه با اشاره به گسترش چشمگیر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین در سال‌های اخیر، گفت: ساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی در استان قزوین در طول دوران خدمت دولت نهم و دهم، ۳/۲ برابر رشد داشته است.

ناصحی یادآور شد: در حال حاضر تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین به ۱۶ مورد افزایش پیدا کرده است.