دنیای اقتصاد- کرمانشاه- الهام اکبری:

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه در خصوص روند اجرای پروژه تصفیه‌خانه شهرک صنعتی فرامان گفت: تصفیه‌خانه شهرک صنعتی فرامان در چهار مدول احداث شده که کار احداث مدول اول این تصفیه‌خانه از سال ۱۳۸۰آغاز ودر دی ماه ۱۳۸۲به بهره‌برداری رسید. همچنین طراحی واجرای مدول دوم در سال ۱۳۸۴آغاز ودر مرداد ماه سال۱۳۸۶به بهره‌برداری رسیده است. مدول سوم این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۲۰۰متر مکعب در شبانه‌روز در سال ۱۳۸۵آغاز ودر سال ۸۸ به پایان رسید. کار احداث مدول چهارم تصفیه‌خانه در سال ۸۸آغاز و اکنون به بهره‌برداری رسید.

جهانگیر شاهمرادی در خصوص اعتبار تخصیص یافته به این پروژه گفت: اعتبار کل پروژه تصفیه‌خانه در شهرک صنعتی فرامان بالغ بر سی هزار و ۲۰۰میلیون ریال بوده است که مدول اول با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۲۰۰میلیون ریال، مدول دوم با مبلغی بالغ بر دو هزار میلیون ریال، مدول سوم با مبلغی بالغ بر بیست و پنج هزار میلیون ریال ومدول چهارم با مبلغ دو هزار میلیون ریال احداث گردیده است. وی یادآور شد: با امکانات موجود، ظرفیت این تصفیه‌خانه تا پنج هزار متر مکعب در شبانه روزقابل افزایش است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه عنوان کرد: در حال حاضر در استان سه شهرک صنعتی فرامان، اسلام آباد غرب وروانسر دارای تصفیه‌خانه فاضلاب هستند و در شهرک صنعتی سرپل ذهاب نیز یک تصفیه‌خانه در حال احداث است.

جهانگیر شاهمرادی از دیگر اقدامات صورت پذیرفته توسط این شرکت را انجام مطالعات مرحله اول امکان سنجی استحصال آب صنعتی از پساب تصفیه‌خانه شهرک صنعتی فرامان برشمرد و گفت: اقدامات مذکور موجب شد که شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه موفق به دریافت دو لوح صنعت سبز از سوی سازمان محیط‌زیست کشور شود.

گفتنی است؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه به جهت انجام فعالیت‌های داوطلبانه زیست محیطی در شهرک‌های صنعتی، در سال گذشته موفق به دریافت لوح دوستدار محیط‌زیست از سوی استاندار محترم و سازمان حفاظت از محیط‌زیست استان شده است.