دنیای اقتصاد- اصفهان- فرزانه احمدی: همایش تقدیر از تعاونی‌های برتر مسکن مهر در اصفهان برگزار شد. در این همایش، از مجموع ۳۰۹ تعاونی،۲۲ تعاونی برتر مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند. مدیر کل تعاونی مسکن استان اصفهان درخصوص معیارهای انتخاب تعاونی‌های برتر گفت: انجام پروژه با حداقل هزینه، در حداقل زمان با کیفیت برتر و انجام بهتر دستورالعمل‌های دولت، ملاک این ارزیابی بوده است.

حامدیان در ادامه طرح مسکن مهر را تعمیم تجربه تعاونی‌های مسکن کارمندی و کارگری به کل جامعه دانست و افزود: با این طرح، ۳۰۳ هزار واحد مسکن در استان ساخته می‌شود که اگر این کار جمعی در تعاونی‌ها صورت نگرفته بود بسیاری از کارمندان و کارگران و اقشار ضعیف جامعه شاید هرگز صاحبخانه نمی‌شدند. وی تاثیر انجام طرح مسکن مهر را بر تعدیل و شکست قیمت خانه و زمین، مثبت قلمداد کرد و گفت:«این طرح باعث جلوگیری از بورس بازی در حوزه مسکن و زمین شد.»

معاون عمرانی استاندار نیز با اشاره به افتتاح همزمان۲۲ هزار واحد مسکن مهر در اصفهان، این استان را در این زمینه رکورددار دانست و از ثبت‌نام متقاضی‌های جدید برای مسکن مهر در هر سه ماه یکبار خبر داد. «صمصام شریعت» در خصوص استفاده از مصالح برای ساخت این مسکن‌ها گفت: در ساخت و سازها، مقررات ایمنی با نظارت مسوولان و اداره تعاون و نظام مهندسی رعایت شده و به جز یکی دو مورد استثنا در بقیه ساختمان‌ها مصالحی با کیفیت به کار رفته است. وی در این زمینه افزود: پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها با افزایش قیمت آجر روبه‌رو بودیم که این مساله باعث شد از مواد ارزانتر که علاوه بر عایق بودن، مقرون به صرفه هم باشند استفاده شود.