دنیای اقتصاد - شرق استان تهران: فاز اول طرح ۴ خطه کردن محور سمنان - فیروزکوه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. رییس اداره راه و ترابری شهرستان فیروزکوه شاخص‌ترین طرحی را که در بخش حمل و نقل و راه و ترابری شهرستان فیروزکوه در حال اجرا است، طرح چهار خطه کردن محور سمنان - فیروزکوه دانست و گفت: این طرح از مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری است و فاز اول آن به طول ۱۲ کیلومتر و با قرارداد هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

مهندس صفرزاده پیشرفت فیزیکی طرح را ۴۰درصد اعلام کرد و افزود: با در اختیار گذاشتن اعتبارات مناسب حداکثر یک سال آینده فاز اول طرح به بهره‌برداری خواهد رسید و به محض اتمام فاز اول وارد فاز دوم خواهیم شد که مطالعات آن نیز انجام شده است.

این مقام مسوول تصریح کرد: با نازل بودن اعتبارات در نظر گرفته شده در ابتدای سال در کمیته برنامه‌ریزی و با پیگیری‌های به عمل آمده در جلسه‌ای که در استانداری تشکیل شد بر لزوم تخصیص اعتبارات مناسب تاکید شد تا طرح هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی تسهیل در عبور و مرور و به تبع آن افزایش بهره‌بران از راه، کاهش تصادفات و رونق اقتصادی منطقه را از نتایج چهار خطه کردن محور سمنان - فیروزکوه عنوان کرد و افزود: این طرح چندین سال به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه رها شده بود و با توجه به اینکه عمده طرح در استان مازندران قرار دارد و طول آن۵/۱۰ کیلومتر است که ۷ کیلومتر آن در استان مازندران و ۵/۲ کیلومتر در حوزه استان تهران قرار دارد، عملیات تکمیلی آن در حال اجرا است.

وی اظهار امیدواری کرد حداکثر طی دو ماه آینده کل کارهای طرح از جمله ایمن سازی و عملیات تکمیلی به اتمام خواهد رسید.

صفرزاده اهمیت طرح را در وصل شدن جاده مازندران به فیروزکوه دانست و تسهیل در عبور و مرور، کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر و خارج شدن بخش ارجمند فیروزکوه از بن‌بستی و حضور گردشگران «صنعت توریسم» با توجه به بکر بودن منطقه و شرایط مناسب آب و هوایی را از نتایج و مزایای این طرح عنوان کرد.

مهندس صفرزاده همچنین از نصب دوربین‌های مانیتورینگ و سیستم‌های هواشناسی در دو گردنه امین آباد و گدوک خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: با توجه به وجود کولاک و بهمن در فصل زمستان در گردنه‌های گدوک و امین آباد و رسیدن دما به ۲۸ درجه زیر صفر شاهد گره‌های ترافیکی و یخبندان‌های متوالی در این منطقه هستیم که با نصب سیستم‌های هواشناسی و دوربین‌های مانیتورینگ مدرن امکان پیش‌بینی حالات جوی و کنترل وضعیت ترافیکی به وجود می‌آید.

وی گفت: این دوربین‌ها به سیستم اداره راه و ترابری، راهدارخانه‌ها متصل خواهند شد و وضعیت جاده و شرایط آب و هوایی قابل پیش‌بینی است.

وی استفاده از این سیستم‌های مدرن را در کاهش تصادفات و برطرف کردن گره‌های ترافیکی بسیار مهم و ضروری دانست.

صفر زاده در ادامه با توجه به در اختیار داشتن تجهیزات مناسب و خرید مدرن ترین دستگاه برف روب بوخر و سایر تجهیزات و گستردگی راه‌ها خاطر نشان کرد: با امکانات بیشتر و مدرن‌تر قطعا می‌توان خدمات مناسب‌تری را به شهروندان ارائه دهیم و همانند سال‌های گذشته شاهد رضایتمندی حداکثری آنان باشیم.

صفر زاده در ادامه به طرح زیر سازی آسفالت فرح آباد اشاره و بیان کرد: این طرح با هزینه ۸۰۰ میلیون تومانی یکی از طرح‌هایی است که در امر گردشگری چشمه خمده تاثیر بسزایی خواهد داشت.

صفرزاده همچنین به رینگ ارتباطی شهرستان گرمسار - فیروزکوه به محور محمود آباد - کبوتر دره اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب طرح آغاز شود.