سند جامع توسعه حمل‌ونقل هرمزگان آماده تصویب نهایی است

دنیای‌اقتصاد- بندرعباس- علی نظری: رییس شورای حمل‌ونقل هرمزگان گفت: سند توسعه حمل‌ونقل استان نهایی و به تصویب کارگروه امورزیربنایی رسیده و پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان اجرایی می‌شود. مهندس خداداد مقبلی در نشست خبری ویژه روز حمل‌ونقل افزود: در این سند تمام نیازهای ۲۰ سال آینده بخش حمل‌ونقل استان مطالعه و شناسایی شده است.

وی به تشریح مهم‌ترین اقدامات انجام شده حوزه راهسازی از سال ۸۴ تاکنون در استان پرداخت و اظهار کرد: در ابتدای فعالیت دولت نهم، این استان تنها از ۲۴ کیلومتر بزرگراه برخوردار بود که تاکنون به ۴۱۶ کیلومتر افزایش یافته است. این مسوول اضافه کرد: همچنین ۳۵۰ کیلومتر بزرگراه در حال ساخت است و با احداث ۷۳۵ کیلومتر بزرگراه دیگر، نیاز استان در این بخش برطرف می‌شود.

مقبلی همچنین از تبدیل راه‌های فرعی به اصلی خبر داد و یادآور شد: تبدیل ۲۷۰کیلومتر راه فرعی به اصلی پایان یافته و ۲۵۰ کیلومتر نیز در حال اجرا است.

به گفته مدیرکل راه و ترابری هرمزگان در تعریض راه روستایی و تبدیل آن به راه فرعی نیز موفقیت‌های خوبی حاصل شده و ۵۰کیلومتر راه فرعی احداث شده و ۵۰ کیلومتر دیگر در حال ساخت است.وی با اشاره به نیاز استان به توسعه شبکه راه روستایی گفت: تا کنون ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی ایجاد شده و ۷۶۰ کیلومتر راه روستایی نیز در حال ساخت است.