دنیای اقتصاد - همدان - محبوبه یادگاری: شهردار همدان از اجرای سه تقاطع غیرهمسطح جدید در این شهر در سال جاری با اعتباری بالغ بر۱۵میلیارد تومان خبر داد.

سید مسعود عسگریان در این باره گفت: این تقاطع‌ها شامل تقاطع غیرهمسطح چهار راه تختی، چهارراه خواجه‌رشید و آیت‌ا... نجفی است. وی افزود: پیگیری‌های اداری این سه طرح در حوزه معاونت فنی انجام شده است و پس از مشخص شدن شرکت پیمانکار ، قراردادها منعقد شده و از نیمه خردادماه سال جاری کار اجرایی این سه طرح آغاز خواهد شد.

عسگریان در ادامه گفت: در پایان سال گذشته، ساخت دو پارکینگ طبقاتی در شهر همدان آغاز شد که امیدواریم در سال ۹۱ بتوانیم این پارکینگ‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار همدان گفت: بودجه شهرداری در سال ۹۱، رقمی معادل ۱۳۵ میلیارد تومان است که ۸۸ میلیارد تومان آن مربوط به فعالیت‌های عمرانی و ۴۲ میلیارد تومان آن بودجه جاری است.عسگریان اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف این اعتبار عمرانی به صورت صد درصد هزینه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۰ طرح‌های اثرگذاری در شهر همدان انجام شد، اظهار کرد: در بحث خدمات شهری نیز خدمات قابل توجهی ارائه شد که شاید نمود بیرونی نداشته باشد، اما در افزایش رضایت‌مندی و ارتقای رفاه شهروندان بسیار موثر بوده است.

عسگریان به آماده‌سازی زیرساخت‌های شهری شهرک شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: در پایان سال ۸۹ و با پیگیری‌های شهرداری و شورای شهر ۵/۲ میلیارد تومان از وزارت راه و شهرسازی برای آماده‌سازی شهرک بهشتی گرفته‌ایم و در حال حاضر نیز اقدامات خوبی در بحث بهسازی و بازسازی این شهرک انجام شده است.وی اظهار امیدواری کرد که تاچند ماه آینده این طرح به بهره‌برداری برسد.

عسگریان همچنین به اعتبارات پنج منطقه توانمندسازی شهر همدان اشاره کرد و گفت: در سال جاری و در بحث توانمندسازی این مناطق پنجگانه دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از منابع توانمندسازی و دو میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در خصوص دیواره‌سازی رودخانه‌ها که یکی از بزرگ‌ترین معضلات در شهر همدان هستند و عمدتا نیز از این پنج منطقه عبور می‌کنند، مجموعه شهرداری در حال فعالیت است و امیدواریم که تا پایان سال جاری، عمده معضلات غیربهداشتی بودن و ناامنی این رودخانه‌ها مرتفع شود.

شهردار همدان همچنین به اجرای آسفالت مناطق پنج‌گانه توانمندسازی اشاره کرد و گفت: کار اجرای آسفالت با تامین اعتبارات لازم از ابتدای اردیبهشت در این پنج منطقه آغاز شده است.وی افزود: طرح تقاطع ‌غیرهمسطح بلوار بهشت (۴راه بابک) نیز از طرح‌های آغاز شده در سال گذشته است که تلاش می‌شود در ۱۴ ماه که زمان مقرر با پیمانکار شرکت نصر است این طرح به اتمام برسد.

شهردار همدان افزود: فاز دوم ساخت پل فرهنگیان نیز تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد و با اجرای این پروژه تردد و عبور و مرور در این منطقه بسیار روان‌تر خواهد شد.

شهردار همدان همچنین به طرح میدان‌بار اشاره کرد و گفت: محل فعلی میدان‌بار یکی از عوامل ایجاد مشکل در تردد و ترافیک است که برای رفع این مشکل با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله مجمع امور صنفی و مسوولان در استانداری مکان جدیدی برای میدان‌بار در خارج از شهر و در جاده تهران- همدان پیش‌بینی و برای اجرایی شدن آن عقد قرارداد شده است.

وی با بیان اینکه مساحت مکان جدید میدان‌بار ۶۰ هکتار است، افزود: طرح میدان بار هم‌اکنون در مرحله انتخاب مشاور طرح است و در سال‌جاری شاهد کلنگ‌زنی مکان جدید میدان بار همدان خواهیم بود.

وی همچنین به ساخت مجتمع فرهنگی عین‌القضات اشاره کرد و با بیان اینکه این طرح بیش از ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این مجتمع فرهنگی از فضاهای بسیار خوبی برخوردار است که با رفع برخی از مشکلات اجرایی، این مجتمع که بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی شهرداری است در خرداد ماه سال جاری افتتاح می‌شود. شهردار همدان در ادامه اظهار کرد: بحث تجهیز همه پل‌های عابر پیاده به پله برقی نیز تا دو ماه آینده اجرا می‌شود و امیدواریم با اتمام ۹۰ درصد این امور در سال ۹۱، شهروندان تغییرات چشمگیری را در بحث مبلمان شهری شاهد باشند.