مدیرکل دفترامور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از تشکیل کمیته راهبردی مناطق بیابانی کشور خبر داد .

غلامعباس عبدی نژاد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر افزود: به منظوراستفاده از پتانسیل جاذبه‌های گردشگری بیابان‌های ایران با همکاری مشترک سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، کمیته راهبردی مناطق بیابانی تشکیل شده که در قالب آن مطالعات گردشگری و اکوتوریسم در مناطق بیابانی انجام می شود.

وی بیان کرد: در ۱۸ استان بیابانی کشور شامل خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، مرکزی، قم، قزوین، تهران، ایلام، هرمزگان، سمنان، فارس و آذربایجان غربی هم اکنون مطالعات اکوتوریسم در حال انجام است.

عبدی نژاد همچنین از ایجاد جاذبه‌های گردشگری در ۵/۳۲‌میلیون هکتارازمناطق بیابانی کشور از سال آینده خبرداد و افزود: مطالعات اجرای این طرح تا پایان سال‌جاری به اتمام می رسد و از سال آینده وارد مراحل اجرایی می شود.

وی اظهار کرد: با آغاز مطالعات مناطق بیابانی کشور سه محور تهران- قم به سمت کویر مرکزی، شهداد کرمان و مرنجاب دراصفهان به عنوان محورهای پیشتاز در اجرای مطالعات گردشگری در مناطق بیابانی معرفی شده اند.

وی با اشاره به اتمام مطالعات کلی مناطق بیابانی کشور تا یک ماه آینده عنوان کرد: مطالعات سه محور پیشتاز در اجرای این برنامه تا پایان سال‌جاری نهایی می شود.