اختصاص130 میلیارد ریال بودجه عمرانی برای شهرک‌های صنعتی مازندران

ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: نخستین گردهمایی هیات‌های امنا و موسس شهرک‌ها و نواحی صنعتی مازندران با حضور بیش از ۲۰۰نفر از اعضای هیات‌های امنا و موسس شهرک‌های صنعتی استان و شماری از مدیران کل در شهرک صنعتی بابکان آمل برگزار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران در این مراسم با توجه به برخی موانع موجود بر سر تولید، همراهی و همدلی تولیدکنندگان را یکی از مهم‌ترین عوامل تقویت عرصه تولید و صنعت عنوان کرد و افزود: با همراهی و همدلی سرمایه‌گذاران می‌توان مسیر توسعه صنعت را هموار کرد.

مرتضی هاشم‌پور بودجه عمرانی شرکت شهرک‌های صنعتی استان را در سال جاری حدود ۱۳۰میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان اعتبار به تناسب نیاز هر شهرک برای توسعه زیرساخت‌های آن هزینه خواهد شد.

وی در ادامه افرادی که به بهانه تولید از برخی تسهیلات و زمین در شهرک‌های صنعتی استفاده کرده‌اند را یکی از مهم‌ترین آفت‌های آسیب‌پذیر کننده صنعت عنوان کرد و یادآور شد: این موضوع طی یک پروسه دو ماهه با تشکیل ستادی در شرکت شهرک‌های صنعتی پیگیری شد که در حال حاضر تمامی واحدهای تعطیل، نیمه‌تعطیل و واحدهایی که یک رکود نسبی رنج می‌برند، شناسایی شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران همچنین با تاکید بر اینکه با آن دسته از افرادی که به دنبال بورس‌بازی زمین در شهرک‌های صنعتی هستند به طور جدی برخورد می‌شود، تصریح کرد: در این پروسه دو ماهه واحدهایی که دلیل رکود نسبی آنها عدم‌دریافت تسهیلات بانکی مناسب بود را شناسایی کردیم و برای رفع آنها اقدامات لازم در حال انجام است.

وی همچنین از ارائه تسهیلات در قالب کمک‌های فنی اعتباری به واحدهای صنعتی واجد‌الشرایط خبر داد و افزود: تاکنون ۱۸۱نفر برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کردند.

هاشم‌پور ادامه داد: در این ارتباط ۶۱ پرونده بررسی و برای دریافت تسهیلات به بانک صنعت و معدن معرفی شدند که در مرحله عقد قرارداد هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران همچنین از تامین بخشی از ضمانت واحدهایی که توان ارائه ضمانت ندارند توسط صندوق ضمانت شرکت شهرک‌های صنعتی خبر داد و خاطرنشان کرد: این صندوق با تامین بخشی از وثایق، راه را برای دریافت تسهیلات واحد‌ها فراهم می‌کند.