ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: جراحی پیوند عروق کرونر قلب بدون استفاده از پمپ قلب در مرکز قلب مازندران- ساری انجام شد.

فرزاد گوهر دهی، مسوول روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان مطلب فوق افزود: تیم پزشکی مرکز قلب مازندران مستقر در بیمارستان فاطمه زهرا (س) ساری بدون استفاده از پمپ قلبی ریوی بیمار ۵۶ساله‌ای را که از بیماری تنگی عروق کرونر رنج می‌برد مورد عمل جراحی پیوند عروق کرونر قرار داد و در حال حاضر حال عمومی بیمار رضایت‌بخش است.

وی متذکر شد: با این روش جراحی شاهد کاهش عوارض احتمالی عمل مثل سکته مغزی، دیس ریتمی قلبی، شیفت بین سلولی و اختلالات انتقادی و ... خواهیم بود و بیمار روند درمانی خوبی را طی خواهد کرد. گوهردهی در ادامه از راه‌اندازی سیستم ویلینگ مدارک پزشکی مرکز قلب مازندران خبر داد و افزود: در سیستم ویلینگ مدارک پزشکی پرونده‌های بیماران متمرکز شده و علاوه بر تسریع در امور در سال‌های آینده نیز مشکلی در زمینه بایگانی مدارک پزشکی این مرکز وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: این سیستم با صرف ۲۰۰میلیون ریال برای صرفه‌جویی از فضای فیزیکی، استانداردسازی بایگانی مدارک پزشکی، دستیابی آسان به پرونده‌های پزشکی، حفاظت فیزیکی پرونده‌ها در برابر نور و گردو غبار و استفاده طولانی مدت از این مدارک پزشکی راه‌اندازی شده است.