21 طرح برق‌رسانی در هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد

بندرعباس- خبرنگار دنیای اقتصاد: ۲۱ طرح برق‌رسانی همزمان با هفته دولت در استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد.

پیشاهنگ، مدیرعامل برق منطقه‌ای استان هرمزگان با اعلام خبر فوق با بیان اینکه ا ین طرح‌ها با اعتبار ۷۳۱میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند افزود: با اجرای این تعداد طرح، واگذاری انرژی به بخش صنعتی، تجاری، کشاورزی و خانگی افزایش می‌یابد که ا ین امر منجر به تامین برق پایدار و مطمئن می‌شود.

وی، پست ۱۳۲کیلوولت فارغان، پست ۱۳۲ کیلوولت جناح، پست ۶۳کیلوولت دشت امام، توسعه پست ۲۳۰کیلوولت قشم، پست ۶۳کیلوولت تیاب، پست ۶۳کیلوولت رودان ۲ (موقت)، پست ۶۳کیلوولت جگین شمالی (موقت)، پست ۶۳کیلوولت سوزا (موقت)، خط ۱۳۲کیلوولت ابراهیم‌آباد- فارغان، خط ۶۳کیلوولت برنفلین- جنین شمالی، خط ۶۳کیلوولت رودان- رودان ۲، خط کابلی ۶۳کیلوولت مرکز- نخل ناخدا، فیبر نوری خطوط انتقال نیروی استان، پست ۶۳/۲۳۰ کیلوولت سندرک (موقت)، پست ۲۰/۶۳کیلوولت سندرک، پست ۲۰/۶۳کیلوولت نخل ناخدا (موقت)، توسعه پست ۲۰/۶۳کیلوولت درگهان، توسعه پست ۲۰/۶۳کیلوولت شرق، خط ۶۳ کیلوولت قشم- سوزا، پست ۲۳۰کیلوولت جاسک (GIS) و پست ۶۳کیلوولت جاسک (GIS) را از طرح‌هایی دانست که در هفته دولت افتتاح می‌شوند. پیشاهنگ در ادامه با اشاره به طرح‌های مهم در دست اجرای شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان گفت: پست ۴۰۰ کیلوولت گنو از مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرا است که اجرای آن تاکنون بیش از ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. وی افزود: این طرح با هزینه‌ای بالغ‌بر ۴۳میلیارد تومان اجرا می‌شود و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

پیشاهنگ ابراز کرد: از دیگر طرح‌های در دست اجرای سازمان برق منطقه‌ای استان هرمزگان خط انتقال ۲۳۰ کیلوولت از جاسک به زرآباد سیستان‌و‌بلوچستان است که از مصوبات دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان می‌باشد.

وی گفت: این طرح در ۳قطعه در حال اجرا است که تاکنون قطعه اول آن ۴۹درصد، قطعه دوم ۲۷درصد و قطعه سوم ۲۲درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. پیشاهنگ تصریح کرد: نیروگاه بخار بندرعباس نیز در حال حاضر با راندمان ۳۳درصد از دیگر طرح‌هایی است که در حال اجرا است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان نیز در ادامه گفت: اجرای این حجم عظیم از طرح‌های صنعت برق که به‌زودی شاهد بهره‌برداری از آنها خواهیم بود جز در سایه تلاش و همت

نیروهای متخصص و با یک پشتوانه عظیم برنامه‌ریزی مالی - تدارکاتی و نیروی انسانی میسر نبود.