سمنان - خبرنگار دنیای اقتصاد: مرحله نخست عملیات اجرایی مسکن مهر در شهرستان شاهرود آغاز شد.

براساس این گزارش، این طرح شامل ۲۸۸ واحد مسکونی است که در زمینی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع و با زیربنای ۳۰ هزار مترمربع ساخته می‌شود. مساحت هر واحد مسکونی در این طرح، ۷۵ مترمربع خواهد بود و هشت تعاونی مسکن شهرستان شاهرود مدت دو سال این واحدهای مسکونی را برای متقاضیان می‌سازند.

برای ساخت هر واحد مسکونی به تدریج ۱۴۰ میلیون ریال تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان سمنان در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی این طرح گفت: این سازمان تاکنون برای اجرای این طرح در شاهرود ۷۰۵ میلیون ریال یارانه تراکم و عوارض صدور پروانه و ۴۰۳ میلیون ریال یارانه خدمات مهندسی پرداخت کرده است.

علی‌اکبر صابری از ثبت‌نام ۳۲ هزار متقاضی دریافت مسکن مهر در این استان خبر داد و افزود: از این تعداد پرونده ۱۸ هزار و ۹۷۰ متقاضی بررسی شده است که در پایان۱۲ هزار نفر تایید شدند.

وی ادامه داد: سهمیه استان ‌سمنان از طرح مسکن مهر در حال حاضر ۱۵ هزار واحد مسکونی است که امسال نیز معادل همین رقم به این استان سهمیه داده شده است.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان سمنان روند آماده‌سازی زمین‌های طرح مسکن مهر را در این استان مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تا پایان سال‌جاری ۴ هزار واحد مسکونی به مرحله پی‌سازی، ۲ هزار و ۸۰۰ واحد به مرحله سقف دوم و یک‌هزار و ۸۲۰ واحد به مرحله سقف آخر می‌رسد. صابری همچنین از ساخت یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان سمنان طی امسال خبر داد و گفت: با تصویب شورای عالی شهرسازی، زمین‌های اختصاصی به ساخت مسکن مهر در سمنان و شاهرود به محدوده شهری الحاق شده است. وی اظهار کرد: در اجرای طرح مسکن مهر ۷۳ هکتار زمین در سمنان و ۷۴ هکتار در شاهرود به ساخت واحدهای مسکونی اختصاص یافته است.