مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: توافقنامه همکاری بین شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی (ICRIC) منعقد شد.

براساس این گزارش، این توافقنامه در زمینه مباحث مشترک علمی، آموزشی و ترویجی مرتبط با محصولات حلال و توسعه بازارهای بین‌المللی حلال در کشورهای اسلامی منعقد شد.

مسعود مهدی‌زاده، معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در دیدار عضو هیات‌مدیره و مدیر اجرایی مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی از شهرک فن‌آوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق کشور در مشهد و در پی آن امضای توافقنامه فوق، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی آمادگی لازم را برای همکاری متقابل با مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی به منظور توسعه فعالیت‌های آن و همچنین برخورداری صنایع غذایی استان از این امکانات دارد.مدیر اجرایی مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی نیز در این دیدار گفت: شهرک فن‌آوری قادر است در مباحث مختلف برای ۵۷کشور اسلامی کارساز باشد.

عبدالحسین فخاری افزود: اهم این مباحث می‌تواند در زمینه موادخوراکی حلال، صنایع کوچک، پروژه‌های آموزشی و سایر مباحث مرتبط باشد.

وی گفت: به نظر می‌رسد گام نخست در زمینه همکاری مشترک شهرک فن‌آوری با این مرکز، برپایی همایش ملی تولیدات خوراکی حلال به میزبانی استان خراسان رضوی، در شهرک فن‌آوری و در قالب سمینار دو روزه آموزشی، با حضور متخصصان و مسوولان مرتبط با صنایع غذایی و همراه با ارائه مقالات علمی، به منظور تبادل تجربیات است.

وی گفت: باید زمینه حضور متخصصان و محققان مسلمان خارجی، در بخش تحقیق و توسعه (R&D) و نیز دیگر بخش‌های شهرک فن‌آوری فراهم شود که تحقق آن مستلزم ارتباط و نیز تعامل بسیار نزدیک با مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی است.

مدیرکل اتاق‌های اکو و اسلامی نیز در ادامه گفت: خوشبختانه تلاش‌های موثری در زمینه ارتقای صنعت غذا در این شهرک صورت پذیرفته است.

محمدرضا کرباسی افزود: تعامل شهرک فن‌آوری با اتاق اسلامی ضمن افزایش سهم کشورمان، در بازار این کشورها موجب می‌شود، زمینه مشارکت تمامی سازمان‌های زیرمجموعه خانواده کشورهای اسلامی (OIC) در فعالیت‌ها و برنامه‌های آتی شهرک فن‌آوری فراهم شود.