مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس سازمان بازرگانی خراسان رضوی گفت: طرح ساماندهی فعالیت‌های مراکز پخش کالا، با هدف یکسان‌سازی جریان توزیع کالا در استان خراسان رضوی اجرا می‌شود.

علی صفرزاده، تنظیم شبکه توزیع و عرضه منطقی کالا از طریق اصلاح ساختارها را به عنوان یک ضرورت قابل توجه در شرایط جاری نظام بازرگانی دانست و افزود: به همین منظور این طرح از طریق ساماندهی ظرفیت‌های تولیدی و مبادی توزیعی برای کمک به خوداتکایی مولفه‌های موثر بر عرضه و تقاضا و به حداقل رساندن واسطه‌گری بین تولید و مصرف پیگیری و عملیاتی می‌شود.

وی اظهار کرد: پخش کالا در زمان و مکان مناسب و با ضرایب سود تایید شده توسط هیات عالی نظارت از پیامدهای اجرای این طرح است که در بلند‌مدت می‌تواند تامین حقوق مصرف‌کننده را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی، در زمینه اجرای این طرح کشوری پیشتاز شده است، گفت: در استان عمده شرکت‌های بدون مجوز در زمینه پخش مواد غذایی، محصولات لبنی، آجیل و خشکبار، زعفران، لوازم بهداشتی و آرایشی و محصولات پروتئینی فعالیت می‌کنند و تاکنون بیش از ۲هزار شرکت پخش استانی بدون مجوز شناسایی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در کل استان ۱۸ شرکت پخش سراسری مجاز، فعال است، اظهار کرد: هم‌اکنون امکان صدور مجوز برای شرکت‌های پخش استانی، منطقه‌ای و سراسری، برای خرید، نگهداری و حمل انواع مواد غذایی، بهداشتی، آرایشی، شوینده، داروها و مواد بیولوژیک دامپزشکی در استان وجود دارد که بر این اساس همه مراکز پخش برای مشارکت در طرح ساماندهی باید نسبت به انعکاس اطلاعات مربوطه به سازمان بازرگانی استان اقدام کنند.