ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس کارگروه شیر مدارس مازندران گفت: امسال ۳۸۰ هزار دانش‌‌آموز مازندرانی تحت پوشش تغذیه با شیر رایگان قرار می‌گیرند.

ولی‌‌ا... فرزانه در جلسه کارگروه شیر مدارس استان با اشاره به اینکه کیفیت شیر برای عموم و برای دانش‌‌آموزان به صورت ویژه مهم است افزود: واحد‌‌هایی از بهترین و با کیفیت‌ترین شیرهای استریل در اختیار دانش‌‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته ۴ میلیارد و ۱۴۲ هزار و ۶۲۴ تومان برای شیر مدارس هزینه شد گفت‌: در سال تحصیلی جدید تمامی ‌دانش‌‌آموزان دختر و پسر مقاطع ابتدایی، راهنمایی و پیش‌دبستانی استان شیر می‌نوشند.

وی با بیان اینکه کارخانجات استان روزانه ۲۱۸ تن شیر یارانه‌‌ای توزیع می‌کنند تاکید کرد‌: از ۲۶ کارخانه تولید شیر پاستوریزه ۱۵ کارخانه برای مدارس شیر تولید می‌کنند. رییس سازمان ‌‌آموزش و پرورش مازندران نیز در این جلسه با اشاره به رشد ۳۰ درصدی سرانه تخصیص شیر یارانه‌‌ای به مدارس استان گفت‌: امسال بیش از نیمی ‌از دانش‌‌آموزان مازندران شیر یارانه‌‌ای دریافت می‌کنند.

عبدالوحید فیاضی گفت‌: سال گذشته، ۱۸۷ هزار دانش‌‌آموز مدارس شهری و ۱۸۶ هزار دانش‌‌آموز مدارس روستایی استان از شیر یارانه‌‌ای استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۶ میلیون و ۱۶۰ هزار بطری ۲۰۰ سی‌سی شیر در بین دانش‌‌آموزان استان توزیع شد افزود‌: این فرآورده‌ها توسط ۱۶ شرکت لبنی طرف قرارداد استان تامین شده بود. فیاضی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد دانش‌‌آموزان مدارس غیرانتفاعی را طبقات متوسط جامعه تشکیل می‌دهند خواستار اختصاص سهمیه شیر یارانه‌‌ای به مدارس غیرانتفاعی استان شد. وی با تاکید بر افزایش کیفیت شیر تحویلی به مدارس استان از سوی صاحبان فرآورده‌‌های لبنی استان ابراز امیدواری کرد‌: دولت یارانه شیر تخصیصی به مدارس را افزایش دهد.