مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: حوزه معاونت فنی و اجرایی این شرکت در زمینه اجرای طرح‌های توسعه ای به لحاظ کمی و کیفی، رتبه نخست کشور را کسب کرد.

سید وحید سیدزادگان افزود: انجام کارگروهی و روحیه مشارکت‌جویی و انسجام بین زیرمجموعه‌های این معاونت از عمده‌ترین دلایل این موفقیت بوده است.

وی با بیان اینکه ظرف دو سال اخیر، ۱۴ شهرک صنعتی در این استان به بهره برداری رسیده، اظهار کرد: برای طراحی و مطالعه فاز یک و دو این شهرک‌ها، از همین تعداد شرکت مشاور دارای رتبه صلاحیت از سازمان مدیریت استفاده شده است.

سیدزادگان تصریح کرد: برای تحقق فاز سوم یا نظارت عالیه و نظارت کارگاهی نیز، از هفت شرکت مشاور استفاده کرده‌ایم. وی در ادامه تعامل میان کارفرما، مشاور و پیمانکار را بسیار سازنده توصیف کرد و گفت: پارسال با ۱۲۸ پیمانکار قرارداد همکاری منعقد کرده‌ایم، اما با توجه به اینکه حوزه فعالیتی ما در ۳۲شهرک و ناحیه صنعتی پراکنده است، هدایت و کنترل آنها کار دشواری است.

وی افزود: ظرف چند سال اخیر بین محیط زیست استان، فضای سبز و چهار تصفیه خانه موجود در شهرک‌های استان، فعالیت‌های مشترک خوبی صورت گرفته که در کاهش و کنترل آلودگی محیط زیست نقش بسزایی داشته است.

وی گفت: به عنوان نمونه امسال «گواهینامه واحد صنعتی سبز» برای تصفیه خانه صنعتی شهرک صنعتی مشهد را دریافت کردیم.سیدزادگان در ادامه به بحث‌های دیگر در حوزه مطالعات آب به حساب نیامده در شهرک‌های صنعتی استان اشاره و تصریح کرد: برای رفع این مشکل در یک شهرک به عنوان پایلوت کارهای مطالعاتی و اجرایی صورت گرفت.

وی اظهار کرد: برای رفع این نقیصه، از بخش خصوصی کمک گرفتیم که تا پایان سال نتیجه خواهد داد.

سیدزادگان در ادامه به اجرای پکیج «ام بی ار» اشاره کرد و گفت: این پکیج یک فرآیند غشایی است به منظور استفاده مجدد از پس آب تصفیه خانه‌ها در بخش صنعت آب شرب که قرار است به صورت پایلوت در شهرک صنعتی مشهد اجرا شود.وی همچنین از تدوین برنامه پیش تصفیه واحدهای صنعتی توس و چناران خبر داد و گفت: پارسال ۱۳هزار و ۹۵۲ نفر ساعت کار کارشناسی در بحث پیش تصفیه‌ها در شهرک صنعتی توس و یک‌هزار و ۴۰نفر ساعت کار کارشناسی در بحث پیش تصفیه‌ها در شهرک صنعتی چناران ظرف پنج ماه اخیر کار انجام دادند.

وی تصریح کرد: مجموع این اقدامات موجب شده تاکنون در شهرک توس ۸۲ واحد آلاینده شناسایی شوند که از این تعداد ۱۸ واحد ساخت پیش تصفیه را آغاز کرده و ۱۳ واحد هم درشرف مطالعه ساخت پیش تصفیه هستند.

وی در ادامه به کسب رتبه نخست کارگاه‌سازی در ایران اشاره و اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به منظور حمایت از صنایع کوچک و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اقدام به ساخت سوله کارگاهی می‌کند که در این خصوص رتبه نخست کشور را در سال جاری کسب کرده‌ایم.